• doris och jag

hur är dagis och sånt i lilla edet?

Hej

Vet inte om jag lägger mig i rätt forum, men jag chansar.(är färsk på fl)

Men iaf
    Jag och min sambo funderar på att flytta till lilla edet,
    Vi undrar hur dagis är där?
    Hur är det att bo där och är det lätt att få kontakt med folk?
    Finns det öppna förskola där? som man kan gå till med barnen?

Mvh D

• Svar på tråden hur är dagis och sånt i lilla edet?
  • marja112

Hej,

Är uppvuxen i Lilla Edet men flyttade därifrån för ganska många år sen. Har kompisar som bor kvar och de har iallafall inte klagat på dagiset. Tror tvärtom att de är ganska nöjda. Öppna förskolan vet jag inte om det finns.
    Däremot så tror jag att det kan vara ganska svårt att få kontakt med Edet borna, det är ju lite av alla känner alla mentalitet.. Som på alla mindre ställen. Men via barnen, fritidsaktiviteter, grannar så borde det nog gå och lära känna lite Edet bor. De flesta är trevliga.. :)

Däremot har jag hört att Fuxerna skolan inte är så bra längre.. men vad vet jag.. Borde väl finnas ngn akutell Edet bo här..

• doris och jag

Okej tack för ditt svar, fuxerna skolan är det en grundskola?...

• Angeliqan

Hej!

Vi har precis köpt hus i lilla det. Flyttar in i sommar.

Jag håller på att kolla runt på olika daghem för att se vilket som känns rätt för oss.

Jag spontanbesökte ett daghem som heter Solrosen när vi var uppe och skrev kontrakt förra veckan.

Det ligger i början när man svängt av motorvägen. Det har 4 avdelningar med 20 barn och 3 pedagoger på varje avdelning. Detta är det största dagis i lilla edet.

Jag har även frågat mäklaren och säljarna och de sa att alla dagis var bra, de fanns inget daghem där med dåligt rykte. Det fanns ett med dålig inomhusmiljö som nu är åtgärdat.

Geografiskt sätt så är Solrosen närmast vårt blivande hus men jag tror ändå att jag ska välja ett minde eller kanske "dagmamma".

Öppna förskolan såg jag att de hade 3 dagar i veckan tror jag.

Hör gärna av dig om du flyttar. Så kan vi 2 utbölingar gå tillsammans till öppna förskolan haha

Lycka till!!!

Svar på tråden hur är dagis och sånt i lilla edet?