• Melonjar

Gravid och pollenallergi..

Jag kan ju inte vara den enda som går runt och lider över att inte kunna ta ngn medicin för hösnuvan..
    Har 2 veckor kvar bara ( är i v.38), men det känns mest som en lång pina att behöva gå runt med huvudet som i en plåtburk..
    Vad gör nu andra åt det??..

Några tips !?!?

• Svar på tråden Gravid och pollenallergi..
  • DaughterOfRock

Har du provat tavegyl?
    Det fick jag utskrivet o det va inte farligt för bebis, enda nackdelen är att man blir så trött

• Melonjar

Jag var till Apoteket och fick en pollenvariant av Renässans nässprejen. Funkar inget vidare..
    Och jag har nog kollar igenom halva FASS om jag får ta ngt och hur jag gör sen när under amningen, utbudet är väldigt dåligt då med.
    Jag får ju åxo gå till doktorn om ingen har ngt bra tips..
    Men det känns bara så dumt att utsätta mitt barn för ngn medicin som oftast inte är helt säker.. För i FASSEN märks det att de har inte kollat nästan ngn av pollenmedicinerna vid graviditet/amning..
    De medicin de har kollat står det oftast att de absolut inte ska användas..

Tavegyl..
    Tack ska kolla den med..

• DaughterOfRock

Jag fick göra en särsklid utredning hos min astmaläkare då jag blev gravid o han sa att tavegyl tillhörde klass A i fass, alltså testad o ofarlig, så jag tycker absolut du ska testa dom för det tar nog näs besvär också.
    Nässpray ska man ju inte använda alls efter vad jag förstått?
    Hoppas det löser sig för det är så tråkigt o gåomkring o må skit hela sommarn!

• milli79

Ta Nasaleze från hälsokosten, de flesta får hjälp av det & det funkar även för gravida. Är ett helt naturligt pulver man "puffar" upp i näsan & det hjälper även mot besvär från ögon mm.

Ät oxå en massa c-vitamin, det kan hindra endel av besvären. Själv tar jag super-c där även viktiga bioflavonoider ingår som oxå de är bra vid allergi.

• Melonjar

Nässpray har jag hittat ngn som man ska kunna ta, men bland tabletterna har jag hitills gått på nit..
    Travegyl ser ju riktigt bra ut ska fixa det så man får bli folk i sommar..
    Trist annars när jag sett fram emot en underbar sommar med bebisen och sen mår bara dåligt..
    Men jag har klarat mig länge, brukar få känningar redan i januari-feruari annars..
    Trodde nästan jag skulle få slippa iår..
    Bebis skyddar lite, men inte hela vägen..

Tack för hjälpen !!!

• Cathrine79

Har samma problem. Var hos bm för en dryg vecka sen och frågade då henne om jag vågade ta min allergimedicin. Det skulle inte vara något problem sa hon, hon påstod att hon talat med en läklare om det. Jag tog den i två dagar och ärkte då att bebisens rörelser minksade jättemycket, så den vågar jag inte ta igen.

Har tre veckor kvar och känner att tre veckor får gå, men tänk om man går över tre veckor dessutom. Det går inte...

• Melonjar
    Cathrine79 skrev 2009-04-20 16:43:26 följande:
    Har samma problem. Var hos bm för en dryg vecka sen och frågade då henne om jag vågade ta min allergimedicin. Det skulle inte vara något problem sa hon, hon påstod att hon talat med en läklare om det. Jag tog den i två dagar och ärkte då att bebisens rörelser minksade jättemycket, så den vågar jag inte ta igen.Har tre veckor kvar och känner att tre veckor får gå, men tänk om man går över tre veckor dessutom. Det går inte...
    Nej precis så känns det.. Sitter inne och ugglar nu och det är världens finaste vår ute...
    det är drygt nog ändå sista veckorna tycker jag..
    Vill bara att bebis kommer ut nu..

Min Bm kollade mina mediciner och de var inte alls bra för bebisen..
    Men nu ska jag ringa doktorn och försöka få Travegyl och en annan nässprej..
  • Esmeralda72

Jag fick oxå tipset tavegyl och vanlig nässpray kan man ju ta. Inte kul att vara supertät....

• havsfru

Jag tar Rhinocort nässpray. Har kollat med en läkare på vårdcentralen, en astma-läkare och med min bm och alla har sagt att det är ok, så jag kör på det.

• Vi Wa

Jag frågade min BM per telefon idag och hon sa att det gick bra att ta Clarityn. Stämmer inte det med den information ni har fått av era BM/läkare?

Svar på tråden Gravid och pollenallergi..