• Odella

Vad händer med min obetalade avgift till hyresgästföreningen?

Hejsan

Har flyttat till bostadsrätt för nästan 1 år sedan och har ända sedan dess blockerat mitt autogiro till hyresgästföreningen. Har alltså inte gått ut utan bara skitit i att betala de där 75:-/månad. Tänkte att jag skulle strypa betalningarna och på det sättet bli utkickad, men det har ju inte gått. Fick nu hem en faktura på 300:-. Ska skicka in min uppsägelse nu men är det som facket att man måste betala den här summan?

Kan det gå till inkasso?

• Svar på tråden Vad händer med min obetalade avgift till hyresgästföreningen?
  • Tjorven180

hej jag har gjort precis samma sak.. blockat autogirot eftersom vi köpt hus o jag inte tycker de finns anledning att vara med då. fick även jag ett brev förra veckan eller räkning ska jag säga på de månader som kommer men jag vill ju inte vara med de borde dom väl förstå. vet inte hur det går till får väl ringa o fråga :/

• Odella

Ja, haha, jag tycker också att de borde fattat :) Har inte betalat något till dem sedan augusti, men ändå står de kvar på mitt autogiro (blockat då). Och de skickar fortfarande hem fakturor till mig (som jag inte betalar).

• KossanMuu

Det är väl ganska självklart att man inte bara kan sluta betala räkningen och hoppas att de ska fatta :S Vill man avsluta en medlemskap var som helst så ringer man dit och talar om det. Det är bara att bita ihop, betala dem och sedan ringa och säga upp er medlemskap.

• LizzieT

Vi slutade bara betala och nu skickar dom inge mer :S

• Tjorven180

nej jag vill oxå minnas att jag avslutade det likadant en anna gång :P blockade autogirot utan att jag behövde ringa. men blev osäker när jag fick hem en räkning. men eftersom det är för framåt i tiden så hinner jag väl ringa än.

• Odella

LizzieT: Ah ok! Hur länge skickade de fakturor till er?

KossanMuu: Jojo, jag vet. Men jag trodde att de skulle sluta skicka fakturor. Det är ju inte direkt en tjänst som jag använt under de senaste året.

• Odella

Hm, autogirot har inte gått att stoppa innan men nu gick det :O Har du internetbank kanske det går för dig också feliciaofelixmamma? Nu står det att autogirot har makulerats.

• Tjorven180

ja jag tror jag gjorde det redan från början avslutade medgivandet om autodragning men ska nog gå ut o kolla igen för säkerhets skull :P

• StockholmDexter

Kontot "läggs på is" ett halvår till ni betalar avgiften.
    Erhålls inte avgiften under den tiden förlorar ni er köplats.
    Mvh

• LizzieT
    Odella skrev 2009-04-20 18:02:31 följande:
    LizzieT: Ah ok! Hur länge skickade de fakturor till er?
    Ett tag, men vi fick aldrig några skulder, iofs sa vi när dom kom och knakade på att vi kanske inte kan betala varje månad och då sa dom att det var lugnt, att vi betalade när vi kunde och nu får vi inga fler, har iofs flyttat till annan lägenhet men iaf.
  • Sköna Emma

Jag vill minnas att jag inte betala räkningen de skickade och sen hände det inget mera. Ett medlemskap oss en förening kan de väl ändå inte skicka till inkasso?

Svar på tråden Vad händer med min obetalade avgift till hyresgästföreningen?