• skåneflicka

spikmatta

har läst information om den svenska spikmattan och där står att det går bra att använda under graviditet ( dock inte de första månaderna) - min man fick en spikmatta i present ( inte en svensk) och där står det att den inte ska användas under graviditet. Är det skillnad mellan spikmattorna eller vem har rätt?

• Svar på tråden spikmatta
  • Mrs WW

Intressant fråga. Har själv en spikmatta som ligger och dammar och som hade varit bra om den kom till använding

• skåneflicka

är jättespänd mellan skulderbladen och upp mot axlarna så det hade varit bra och testa om det kunde hjälpa - men vågar inte om jag inte vet att det är ofarligt...

• kaffekatten

har läst pånätet att man ej skall använda spikmatta under grav - är grymt sugen på att testa men väntar nog ett tag till!

• Sathura

Köpte en spikmatta idag och fick med en "huvudmassage" för 680kr.
    Pratade med tjejen i butiken och det verkade inte vara något problem att använda den under graviditeten, men läste i en annan tråd att man inte skall använda den förran man kommit förbi 4:e månaden.
    Provade den idag(iförsig bara för knappt 10min, då alla andra i familjen ville prova den med) och den var rätt så skön, fick igång blodcirkulationen, bebin rör sig som vanligt fortfarande och jag känner mig avslappnad..
    Men gillar nog "huvudmassagen" lite mer, den gav mig rysningar:).

• Sathura

Jo, just ja.. Tror att om de är likadana så borde det inte vara någon skillnad men de utländska, du kan ju ta med den till en butik och jämföra lite:)..

Svar på tråden spikmatta