• drakon

Renovera gästtoa

Vi har tänkt att renovera vår lilla gästtoalett och nu vill jag ha tips och inspiration. Hojta gärna till om du har bilder på din toalett/badrum i galleriet. Vet någon var man kan köpa en billig WC-stol?

• Svar på tråden Renovera gästtoa
  • bambigirl

Såg toastolar på jula tror jag det var för under 1500. Är det nåt fel på er nuvarande? (Vi är på jakt efter en begagnad)

• drakon

bambigirl: Det är inget fel på vår nuvarande men den har troligen inte bytts ut sen huset byggdes 1976 så den känns aningen ofräsch. Ska kolla Jula. Tack för tipsen.

Ingen som har bilder från sitt badrum?

• elliot

Hej!
    Jag har tyvärr inga bilder på vår toa, men jag målade om i förra veckan.
    Själva rummet är litet och långsmalt. Jag målade sidoväggarna vita och väggen som toaletter står mot blev olivgrön. Jag gjorde en "ram" i vitt på fondväggen genom att sätta maskeringstejp. Det blev super fint. Ser proffsigt ut och det är verkligen trevligt att gå in där nu.
    På sidoväggen där handfatet sitter har jag en fyrkantig spegel med en träram på ca 8 cm runt hela. Den målade jag vitt. På andra fondväggen köpte jag en fin tavla med en båt på (IKEA) och ramade in den i en fin vit ram.
    På fondväggen satte jag en liten glashylla och placerade tre värmeljus i superfina vita hållare med hål i (också IKEA).

Lycka till!

Mvh E.

• elliot

Hav överseende med mina små stavfel och särskrivningar...

Mvh E.

• Kalaspuffen

elliot; skulle vara kul att se resultatet, du har ingen bild? Det lät så fint!

• drakon

elliot: tack så mkt för att du delade med dig av dina tips.

• Lola Jämtland

Budgetvariant körde vi med.

Väggarna fick vara som de varit sen lägenheten byggdes på 70 nångång...Smalrandig grå/grön våtrumstapet.

Vi bytte ut den tråkiga spegel mot en gammal i guld med ljushållare på, satte upp en hylla ovanför toan där det står en korg på med toapapper i. Under hyllan sitter 3 små tavlor med blommotiv i guldram. Till höger om toastolen sitter en gammal tidningshylla lite lite läsvärt i och till vänster till en pappershållare i äldre till med blommönster på. Ovan för sen sitter 2 små speglar med guldram och en gammal barntavla med en ängel på. Till höger om toastolen står även en pall med en stor blommig duk på och en stor Höganäskruka med en fuskväxt i.
    Rakt framför toastolen sitter handukshållaren i samma stil som pappershållaren och ovanför den sitter en gammal tavla med en kul text på och snett ovanför den hänger min sabos gamla bebisskor sen 60-talet.
    På golvet ligger en grönrandig matta.

Vi är jättenöjda med våran lill-toa!

• Lola Jämtland

ursäkta för alla stavfel..

• Sussi75

Har bild på vårt badrum före och efter renovering.
    Toastol köpte vi en Gustavsberg på Silvan, det var mycket billigare än hos VVS-firman ändå var det samma stol (fast det ingick inte sits hos Silvan) Kommer inte ihåg exakt pris, men runt 1500 var det nog...

• elliot

Godmorgon!
    Kalaspuffen; Det här är pinsamt men jag säger det ändå...jag vet inte riktigt hur man gör för att få bilderna hit...men jag får väl försöka lära mig ;) Kul att du tyckte det lät fint!

Drakon; Så lite så!

Mvh E.

• malinmys

Har en bild på min gästtoa som vi fixade till för ett litet tag sen. Behöver väl inte tillägga att vi är en familj som gillar färg....

• malinmys

Kan tillägga att istället för vitt, målade vi ljusgrått till det röda (alltså tak o lister). Visade sig mycket lyckat

Svar på tråden Renovera gästtoa