• Anonym (ledsen)

"Får" man bryta ihop och gråta inför chefen???

Jag har haft en jobbig tid, mycket som händer, trotsiga barn, knasig ekonomi, stressigt på jobbet, och som grädde på moset är jag dessutom ganska ensam, har ingen direkt vuxen att prata med.
    Idag på ett enskilt möte med chefen frågade han hur det var, hur jag mådde. Visste inte riktigt vad jag skulle svara och bara att kände att tårarna började leta sig fram. Superjobbigt!
    Chefen är en bra kille och sa typ, det är okej, sen pratade vi lite om vad som händer i mitt liv och så.

Nu har jag typ lite ångest för "sammanbrottet", jag vill ju jobba mig uppåt och göra bra ifrån mig på jobbet. Inte få stämpeln att man är på väg in i väggen...
    "Får" man bryta ihop inför chefen? Och vad tror ni att han tänker?

*mera ångest*

• Svar på tråden "Får" man bryta ihop och gråta inför chefen???
  • Anonym

Klart du får bryta ihop. Du är ju inte mer än människa...
    Är han en bra chef så förstår han...

• Anonym (s7)

Jag bröt ihop för ett par år sedan inför min dåvarande chef och min denne ordnade omplacering för ett tag - det vände mitt liv.
    Nu skulle jag inte våga ens dryfta att det är tufft.

• aggexa

Man får vist bryta ihop inför chefen. Du har varit ärlig och nu kan han vara ärlig. Ni har alla möjligheter till ett fortsatt bra samarbete.
    Ta vara på det tillfälle som erbjudits.

Anonym (ledsen) skrev 2009-04-20 18:57:22 följande:

Jag har haft en jobbig tid, mycket som händer, trotsiga barn, knasig ekonomi, stressigt på jobbet, och som grädde på moset är jag dessutom ganska ensam, har ingen direkt vuxen att prata med. Idag på ett enskilt möte med chefen frågade han hur det var, hur jag mådde. Visste inte riktigt vad jag skulle svara och bara att kände att tårarna började leta sig fram. Superjobbigt! Chefen är en bra kille och sa typ, det är okej, sen pratade vi lite om vad som händer i mitt liv och så. Nu har jag typ lite ångest för "sammanbrottet", jag vill ju jobba mig uppåt och göra bra ifrån mig på jobbet. Inte få stämpeln att man är på väg in i väggen... "Får" man bryta ihop inför chefen? Och vad tror ni att han tänker? *mera ångest*
  • sasssyy

Som chef har man personalansvar.. man har ansvar för att ens anställda mår bra.
    En bra chef märker när någon av de anställda inte mår bra och ska precis som TS chef fråga och kolla om det finns något man kan göra för att göra den anställdes situation bättre.

Ofta är det hemmasituationer som spelar in, då kan man via sin arbetsplats få samtalsstöd genom företagshälsovården.

En bra chef är mänsklig och styr företaget på rätt sätt... en dålig chef vågar man inte tala om för att man mår dåligt...

• CeeJay

Klart man får Cheferna är ju delvis till för att måna om personalens hälsa.

Jag har brytit ihop på ett möte med min chef, läkare och handläggare på FK. Min chef var den enda av dessa som verkligen förstod min smärta och efter den incidenten fick vi superbra kontakt. Hon "erbjöd" mig en position som teamledare för att hon trodde på mig (trots min sjukdom och sjukhistorik) och det kommer jag alltid vara henne tacksam för.

• Anonym (ledsen)

tack för era svar.

Jo, han var väldigt stöttande och sa att han är mån om att vi alla mår bra, och sa att jag skulle säga till om det var något han kunde göra.

• Maria40

Självklart får du bryta ihop inför chefen. En bra chef tar hand om sin personal och underlättar din arbetsbörda oavsett om du har problem hemma eller på jobbet.

Tror de flesta chefer föredrar problem hemma för då är de inte inblandade (läs: de har inte gjort något fel), men de kan hjälpa till genom att ge dig enklare/lättare uppgifter på jobbet så att det funkar för dig och de kan ha förståelse för din situation (behöva gå tidigare, komma senare, jobba hemifrån ibland eller vad som nu skulle underlätta för dig).

• Gravid2008

Absolut, chefen är ju intreserad av sin personal och hur du mår.

Fast jag vet vad du menar, nu pratar jag emot mig själv, men jag personligen hatar att gråta på jobbet. Vilket jag gjorde inte vara en gång utan två gånger när jag blev arg på chefen under löne och medarbetarsamtal när han säger att han inte kan höja min lön eller ge mig utlovad utbildning efter som han inte känner mig. Efter 9 månader (som då hans enda medarbetare) Det som gjorde mig mest arg var att jag på 1 år haft 4 chefer och därför stod och stampade. Sedan skall det tilläggas att jag var i en gravidperiod med grymma hormonsvalningar. Han blev chockad och kunde inte läsa mina tankar. Inte så lätt för jag hulkade så mycket grät jag och kunde inte prata...

• Anonym (japp)

Vi (jag och en kollega som båda är chefer) diskuterade just detta idag, och vi tyckte båda att det är mycket bättre om en anställd berättar om han/ hon mår dåligt så att man vet varför personen ifråga kanske inte är på topp just då och varför arbetsinsatsen inte är 100%. Jag har haft många ur min personal som har brytit ihop och varit ledsna pga privata saker och jag ser absolut inte ned på dem. ALLA har dåliga perioder!

• Anonym (självklart)

Jag har brutit ihop inför högste chefen, vd-n flera gånger pga att jag inte mått bra. Lider av panikångest och nu också en depression.

Han tar det jättebra och har varit ett stort stöd och hjälpt mig komma vidare.

Så ja det får man, en bra chef klarar att hantera det på rätt sätt.

• Anonym

Jag bröt ihop hos min chef nyligen på en enskild träff. Jag är sjuksriven för djup depp så jag är inte så tålig i olka situationer just nu Skämdes jättemycket men hon tog det bra...

• Anonymkr

Vilken jäkla lyx ni har typ.

Jag blev uppsagd med omedelbar verkan när jag berätta för min chef om att jag hade problem för min mor var döende. Det sket hon fullständigt i och sparkade mig för att jag var tvungen att ta hand om min mamma vissa dagar.

• Lena

Anomymkr: det din chef gjorde strider mot lagen. De kan inte avskeda dig för att du berättar att du kan behöva vårda en anhörig.

• Anonym (Been there)

Jag bryter alltihop inför auktoriteter och så blir jag alltid ngn gång förbannad på dem också. De brukar vara bra på att hantera människor. Rätt så världsvana

• Anonym (m)

Jag har också mycket som händer i mitt liv just nu och bröt ihop hos chefen förra veckan. Det var jobbigt att sitta där och lipa men hon var väldigt förstående. Nu i efterhand känns det väldigt skönt att jag berättat så hon vet varför jag inte är på topp. Kan även få samtalsstöd via jobbet om jag känner att jag behöver det.

Svar på tråden "Får" man bryta ihop och gråta inför chefen???