-
-
Svar på tråden Gick du upp i vikt av mini piller?
-
Nix
-
Gick ner 4 kg
-
nej, gick ned...
-
Nej, har inte gått upp något.
-
Vilken sort käkar ni?
-
Jag äter Exlutena.
-
Jag har tagit mini-pe och cerazette. Har dock hört att exklutena är mycket bättre, så rekommenderar det över de andra sorterna.
-
Å nej säj inte så, jag valde mini-pe idag.
Men ska byta om tre månader...för jag minns nu att jag käkade exklutena tidigare och var nöjd.
Vad är det som är bättre med exklutena tycker du? -
Jag har inte provat exklutena så jag vet inte säkert, men har hört att många som har/har haft dem har varit nöjda. Mini-pe fungerade inte bra för mej - jag tappade sexlusten, fick vestibulit, personlighetsförändringar (blev helt kall och egoistisk), depression och till råga på allt gravid. Jag hade dem dock i flera år.helenasthlm skrev 2009-04-22 19:23:22 följande:Å nej säj inte så, jag valde mini-pe idag. Men ska byta om tre månader...för jag minns nu att jag käkade exklutena tidigare och var nöjd. Vad är det som är bättre med exklutena tycker du?
-
Jag har ätit cerazette, och börjar nu fundera på alternativ till det eftersom jag börjar få knasiga biverkningar nu efter förlossningen (nedstämdhet, minskad sexlust, minskad aptit, viktuppgång, svårt att sova osv)
har inte hört talas om exklutena, någon som har erfarenhet? -
Har ätit cerazette för något år sen och hade precis samma biverkningar som hellokillerN plus att jag mådde illa varje morgon oxå, så jag slutade med dom och gick upp lite till i vikt, nu äter jag p-piller i stället, med låg hormon dos..
hoppas det går bra för dig med dina minipiller -
hellokillerN: Exlutena heter det
Och erfarenhet, det är ju jättesvårt att säga eftersom alla reagerar olika på olika piller vid olika tillfällen så hur jag reagerar på dom är ganska ointressant eftersom du kanske får en annan reaktion. -
Jag gick upp av Mini-pe och tappade totalt sexlusten.
-
Ne men shit alltså. Men ärligt läser man om alla dessa tabletter och sprutor så har dom ju tusen olika biverkningar....vad sjutton ska man käka om man inte vill gå upp i vikt och ha sexlusten kvar????
:) -
Gick upp 5 kg av Cerazette. Mensen försvann dock helt, alltid något att glädjas åt.
-
inte tröstäta o äta mer bara. Man måste skita i matsuget... låter lätt va... Not... gick upp 5 kilo som jag måste bli av me. trionietta, e skit.... Karade ej av minipiller pg av blödningar
-
Kopparspiral är utan hormoner..helenasthlm skrev 2009-04-23 18:58:02 följande:Ne men shit alltså. Men ärligt läser man om alla dessa tabletter och sprutor så har dom ju tusen olika biverkningar....vad sjutton ska man käka om man inte vill gå upp i vikt och ha sexlusten kvar???? :)
-
Vågar mig inte på kopparspiralen....