• Hormonermedhumör

Känt "hugg" i kring livmodern men INTE varit gravid ???

Känt "hugg" i kring livmodern men INTE varit gravid ???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-21 11:26
    Inga mer som upplevt detta ?

Varför har man värk kring livmodern och i ligamenten om "bara" mensen är på G ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-21 20:26
    Fler som haft hugg men ej varit gravida ???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-22 13:55
    Är det inte fler som upplevt detta ??

• Svar på tråden Känt "hugg" i kring livmodern men INTE varit gravid ???
  • Nattsmurf

Ja,jag kände det en dryg vecka innan jag fick mens... tyckte det var väldigt märkligt och var säker på att jag var gravid. Var jag dock inte, det är lätt att man uppmärksammar olika symptom om man går och väntar..

Men det säger ju ingenting som huruvida DU är gravid eller inte...

Lycka till!

• Hormonermedhumör
    Nattsmurf skrev 2009-04-20 22:22:39 följande:
    Ja,jag kände det en dryg vecka innan jag fick mens... tyckte det var väldigt märkligt och var säker på att jag var gravid. Var jag dock inte, det är lätt att man uppmärksammar olika symptom om man går och väntar..Men det säger ju ingenting som huruvida DU är gravid eller inte...Lycka till!
    Ok. Hur kändes smärtan ? Var den som vassa hugg - typ att man hugger med kniv ? Eller på annat sätt ? Upplevde du det endast då du ställde dig upp från sittande ? Har du nånsin fått nån förklaring varför man känner av ligamenten om man inte är gravid ?
  • Nattsmurf

Nä, smärtan kändes som en lätt mensvärk. Ibland stack det till lite mer. Inget riktigt smärtsamt men som en stark medvetenhet om att jag hade en livmoder som ömmade lite... Jag hade aldrig upplevt det så långt innan mens innan dess men jag kan säga att jag nu känner av liknande smärta varje månad nu från och till mellan ägglossning och mens... så för min del tror jag bara att jag blivit mer uppmärksam på kroppens signaler. Kan väl ana att det man känner är att livmoderslemhinnan växer... att det är därför man känner av livmodern mer i lutealfasen?

Det är intressant vad mycket psykologiska faktorer det finns med i olika fysiologiska tillstånd...

Men för övrigt är det väl ett känt faktum att viss smärta i livmodern kan ett tidigt tecken på graviditet. Går du i väntan på väntans tider eller? Hoppas du befinner dig i det tillstånd du önskar i alla fall!

• Hormonermedhumör
    Nattsmurf skrev 2009-04-21 16:26:04 följande:
    Nä, smärtan kändes som en lätt mensvärk. Ibland stack det till lite mer. Inget riktigt smärtsamt men som en stark medvetenhet om att jag hade en livmoder som ömmade lite... Jag hade aldrig upplevt det så långt innan mens innan dess men jag kan säga att jag nu känner av liknande smärta varje månad nu från och till mellan ägglossning och mens... så för min del tror jag bara att jag blivit mer uppmärksam på kroppens signaler. Kan väl ana att det man känner är att livmoderslemhinnan växer... att det är därför man känner av livmodern mer i lutealfasen?Det är intressant vad mycket psykologiska faktorer det finns med i olika fysiologiska tillstånd...Men för övrigt är det väl ett känt faktum att viss smärta i livmodern kan ett tidigt tecken på graviditet. Går du i väntan på väntans tider eller? Hoppas du befinner dig i det tillstånd du önskar i alla fall!
    Ja jag har BIM som tidigast imorgon (ons) och blir mer och mer nervös. Har du någonsin varit gravid ? Vilka tidiga symtom hade du då i sådana fall ?
  • Nattsmurf

Lycka till! Förstår att du är nervös... hoppas du på ett plus eller?
    Jag har aldrig varit gravid så jag har tyvärr inga symptom att jämföra med...

• Hormonermedhumör
    Nattsmurf skrev 2009-04-22 11:48:19 följande:
    Lycka till! Förstår att du är nervös... hoppas du på ett plus eller?Jag har aldrig varit gravid så jag har tyvärr inga symptom att jämföra med...
    Ja vi hoppas verkligen på ett plus då vi försökt i drygt två år nu ...
  • Freja150

Jag har ett par gånger varit med om att jag fått ont en vecka innan mens. En av gångerna hade jag rejält ont och låg och kved halva natten. Alla gångerna kom mensen... Har inte heller varit gravid så jag har inget att jämföra med.

Kanske inte det du ville höra men jag önskar er lycka till

• Hormonermedhumör
    Freja150 skrev 2009-04-22 20:06:42 följande:
    Jag har ett par gånger varit med om att jag fått ont en vecka innan mens. En av gångerna hade jag rejält ont och låg och kved halva natten. Alla gångerna kom mensen... Har inte heller varit gravid så jag har inget att jämföra med.Kanske inte det du ville höra men jag önskar er lycka till
    Du skriver att du haft "ont"...Var det som vassa hugg i nedre magen i mitten när du gick från sittande till stående (endast då alltså) för att sen försvinna ?
  • Trollmamma till 4

Hej!

Jag har haft alla möjlige stickningar,hugg,brännkänsla m.m både sittandes ståendes liggandes. I mitten på magen sidorna ena sidan m.m å inte varit gravid och gravid.. Så för mig är det både gravsymtom och menssymtom..

Hoppas du får ditt pluss snart

• Hormonermedhumör
    SnurrPannan skrev 2009-04-23 09:34:28 följande:
    Hej!Jag har haft alla möjlige stickningar,hugg,brännkänsla m.m både sittandes ståendes liggandes. I mitten på magen sidorna ena sidan m.m å inte varit gravid och gravid.. Så för mig är det både gravsymtom och menssymtom..Hoppas du får ditt pluss snart
    Hur tidigt efter ÄL började dessa hugg då du sen fick mens eller visade sig vara gravid respektive ? Kom huggen tidigare el senare då du var gravid ?
  • mge02001

Hej hej jag har varit gravid 2 gånger. Med min son och ett missfall fick pricis min mens. Min erfarenhet (säkert jätte olika för alla) är att det hugger i och kring livmodern vare sig du är gravid eller ska få mens. Det som är skillnad för mig är att när jag varit gravid så har jag börjat må illa väldigt tidigt. Samt att när mensen är på väg så blir jag öm i ryggslutet har aldrig varit det när jag var gravid. Så upplever jag det=)

• Trollmamma till 4
    Hormonermedhumör skrev 2009-04-23 09:37:45 följande:
    Hur tidigt efter ÄL började dessa hugg då du sen fick mens eller visade sig vara gravid respektive ? Kom huggen tidigare el senare då du var gravid ?
    Ca 4 dagar efter Äl nu när jag inte har varit gravid.. Innan så hade jag nån slags molvärk (svag mensvärk) några dagar efter (när jag har varit gravid)
  • Hormonermedhumör

Fick solklart PLUS efter 2.5 års försök på självaste BIM i torsdags (utan morgonurin) trots att jag hade influensa och hög feber mitt under ÄL :D !

• Trollmamma till 4
    Hormonermedhumör skrev 2009-04-25 19:24:24 följande:
    Fick solklart PLUS efter 2.5 års försök på självaste BIM i torsdags (utan morgonurin) trots att jag hade influensa och hög feber mitt under ÄL :D !
    Grattis
  • Äntligen2010

GRATTIS vad roligt och extra kul när ni försökt så länge jag kan bara tänka mig glädjen när du såg +et.

• Hormonermedhumör
    Äntligen2010 skrev 2009-04-25 22:54:38 följande:
    GRATTIS vad roligt och extra kul när ni försökt så länge jag kan bara tänka mig glädjen när du såg +et.
    och framförallt CHOCKEN
Svar på tråden Känt "hugg" i kring livmodern men INTE varit gravid ???