• cafébönan

kronan barnvagn ?

Hej hej!!

Det börjar bli dags att köpa en vagn till lilla mini me nu, men det finns ju så många att välja på!!!
    Har dock fastnat lite mer för Kronans duo vagn...
    Är det ngn som har synpunkter på denna vagn?? Bra eller inte bra??? hur bra är det eg m luftfyllda däck??
    Alla synpunkter uppskattas!{#lang_emotions_smile} Have a nice day!! ♥

• Svar på tråden kronan barnvagn ?
  • marjas

Jag har köpt den och väntar nu på att bebis ska komma så jag får provköra. Den är himla fin och känns liksom rejäl. Funkar fint att köra runt med i lägenheten i alla fall! :) Lycka till i vagndjungeln!

• CHARLATAN

Det enda jag tänkt på när jag sett den rullas ute på stan är att den ser väldigt låg ut. Eller det kanske bara är nåt jag fått för mig på håll.

• saraisundsvall

Kronans duo har jag ingen erfarenhet alls av (utom att den ser fin ut på stan :) ) men lufthjul tycker jag är bra. Smidigt när man rullar vagnen över trottoarkanter och trappsteg, generellt bekvämt att köra vagnen och det blir inte så skumpigt.

Caeruleus: Kronans sulky verkar toppen! Bästa vännerna har en sån och är jättenöjda, vi med när vi lånar den. Själva orkade vi inte vänta på att den skulle släppas utan köpte en Baby travel singel jogger som vi också är jättenöjda med.

• Ekorrfamiljen

Jag har känt och klämt på Kronans liggvagn och den största invändningen jag har mot den är att den är som en pansarvagn. Tung och rejäl!! Jag skulle aldrig orka dra runt på en sån på stan en hel dag, mina leder skulle protestera efter max en halvtimme.

The confused squirrel strikes again...
  • JungfruMaria

Som sagt - läs i Kronantråden som finns. Där finns alla synpunkter och åsikter på ett o samma ställe. Kronans hemsida www.kronan.com har ju mycket matnyttigt också. Om man jämför Kronan med en stadsvagn så är den enligt de flesta klumpig men det är en vagn du kan använda överallt - i stan o på landet i alla väglag. Det kan du inte med en stadsvagn med t.ex. svängbara framhjul! Den är mindre i yttermåtten än t.ex. Emmaljungas citycross men ändå är liggmåttet större. Lufthjulen är super - jag har dragit den över våra jättehöga trösklar inne o den gungar knappt till. Den har många smågrejer som är superpraktiska - se hemsidan så får du bra uppfattning. OCH den röda finns som kampanjpris nu. Jag har själv köpt den! Lycka till!

ps. det ska vara en jäkla bra kundtjänst/service också jämfört med Emmaljunga som jag har hört mycket dåligt om.

• JungfruMaria

Ps - många brukar säga att luftfyllda däck är dåligt för vad gör du om du får punka? Men ärligt talat - hur många gånger har du fått punka på din cykel? Jag har kanske fått det en gång på 15år....

• Madelenin

Jag håler inte med om att den ska var tung. När vi köpte den klämde vi på ett gäng vagnar och kronan var bland de lättaste. Kolla in demon på deras hemsida. Vagnen är verkligen genomtänkt överallt. Tänk bara att det finns handtag att hålla i för den som ska hjälpa en av en buss exempelvis.

VI ville ha en lätt men ändå stabil vagn, därför valde vi Kronan. Dessutom ska de sluta med de röda så de rear ut dem. (ja, rea och rea, men ändå billigare...)

• cafébönan

Oooh! tack för all hjälp!! {#lang_emotions_laughing}Tror att det lutar åt en Kronan vagn faktiskt!!
    Dock vågar jag inte chansa på en röd...tänker inte ta reda på om busen är tjej lr kille..

• JungfruMaria

Hihi - diskussionen om vad som passar en kille resp. tjej pågår ständigt. Vi visste att vi väntade en pojk och köpte ändå en röd vagn men det kommer man väl få höra........jag ville främst ha en vagn som var lite färgglad istället för alla de, enligt mig, tråkiga i svart o grått som rullar därute. Vi kommer definitivt att synas på stan iaf!

• Madelenin

Vi vet inte om det är en tjej eller snubbe. Men vi ville bara ha en röd vagn. Hade svart förra gången och nu ville jag ha en annan.

• cafébönan

Så sant så, visst kan en kille ha röd vagn!!
    Men tänk alla som inte kan se om det är en tjej lr kille( kan ju vara ganska svårt när de e små{#lang_emotions_wink}) och sen tror  att dom e safe när de ser att man har en röd vagn och säger:     -ååååhhh vilken söööt tjej!! vill ju bespara dem den pinsamheten!! {#lang_emotions_laughing}

Men helt klart, jag skulle också gärna ha en färgglad vagn!tråkigt med svart och grått hela tiden..

• Caeruleus

Jag tycker absolut att en kille kan ha en röd vagn!! Däremot la maken in ett veto mot rött *snyft*. Kronans röda är hur snygg som helst.

Tips till er som är sugna på en brun sulky, färgen drar mer åt oliv-hållet. Det är alltså en kall brun. Hon nämnde dessutom att dom haft lite problem med de bruna tygerna och visade en åkpåse som hade en helt annan färg en sulkyn.

• JungfruMaria
    cafébönan skrev 2009-04-21 19:15:36 följande:
    Så sant så, visst kan en kille ha röd vagn!! Men tänk alla som inte kan se om det är en tjej lr kille( kan ju vara ganska svårt när de e små) och sen tror  att dom e safe när de ser att man har en röd vagn och säger:     -ååååhhh vilken söööt tjej!! vill ju bespara dem den pinsamheten!! Men helt klart, jag skulle också gärna ha en färgglad vagn!tråkigt med svart och grått hela tiden..
    Tips - då kan man köpa en liten namnskylt och förhoppningsvis har man inte döpt den lilla/e till Kim eller nåt som kan vara för båda könen........vi ska definitivt ha en regskylt där det står MAX med stora stolta bokstäver!!!!!!!
  • Stark Längtan83

jag har en köpte en svart med röd åkpåse och röd skötväska..är jäte glad för att jag köpte en har dock inte börjat använda den på riktigt än bf 15 juni.. vi fick hem vår på 3 dagar...

• JungfruMaria

Kan bara instämma på den snabba leveransen - för oss tog det dock en vecka men det är ju snabbt jämfört med många andra märken där det kan ta månader. Vi har heller inte använt vår kronan mer än inomhus då vår son ska komma i augusti men jag dööööööör snart av längtan att få ta med honom ut på vägarna med nya fina vagnen i nya tuffa terränghjulen (som gjorde vagnens "gång" otroligt mjuk) o det nya fina påslakanet med små vovvar o hans egen namnskylt och och och och................. jag döööööööööör snart!

• marjas

Kan tillägga att vi också köpte röd fast vi inte vet vilket kön det är. Ville som flera andra ha något lite roligare än svart. Tänker så att den dagen den eventuella sonen bryr sig vilken färg han har på olika saker har han säkert slutat åka vagn för länge sen. :)
    Och leveranstiden var grymt kort, ett dygn efter vi hade beställt ringde de från fraktbolaget och sa att den kommit.

• kikan

Vi köpte en svart vagn, tänkte att det skulle vara lättast att kombinera med färger på lakan och filtar. Har inte använt den än men det verkar rejäl och inte allt för tung. Helt klart prisvärd, köpte vår med "Mama gravidbibels" rabatt som gav 25% på duovagnen.

Svar på tråden kronan barnvagn ?