ohlssons skrev 2009-04-20 22:38:50 följande:
TACK för ditt svar! Jomen det var typ precis så jag tänkte mig att någon kunde förklara passet! På f&s är har varje instruktör skapat sitt eget pass och kör väl ofta det hela terminen, kanske byter ut någon låt här och där ibland. Det brukar vara två låtar uppvärmning, varav nr 2 med puls. Sen är det en låt rörlighet/tänjning. Sen har de flesta en tung benlåt (fast den uteblir på vissa pass, t.ex. skivstång+kondition som jag brukar gå på.. för då kör man totalslut på benen en extra kvart på slutet, istället). Sen rygg, ofta med marklyft och rodd. Sen bröst med bänkpress och/eller flys på brädan. Sen triceps, biceps, axlar och mage. Har inte heller riktigt koll på i vilken ordning. Men det är ju som sagt olika. Men man har ju sina favoritinstruktörer och favoritpass.. Sen är det BRA stretch, vilket jag har för mig att man aldrig har på BodyPump.. de får väl inte ens kalla det stretch för att det är så kort.. har för mig att min pappa sagt (han har varit intruktör tidigare) att de bara får kalla det "nedvarvning" och alltid ska uppmana deltagarna att "fortsätta stretchen" efter passet.. Så i det stora hela kan man väl säga att bodypump och skivstång är rätt lika. Men det kan vara BÄTTRE på friskis om det är med en grym instruktör som har ett bra sammansatt pass.. men kan också var SÄMRE om det är dålig musik, dåligt taktkänsla osv hos instruktören. Men man hittar ju sina favvisar! Det är ju dock ALLTID bra med mycket stretch OCH nedvarvning vilket det säkert ägnas ca 12 min åt på ett pass på friskis! Nu ska jag sova... blajj, blajj, blajj..! Hur kommer det sig att du inte hinner träna innan semestern? Ska du på semester i morrn eller? hihi..!
Okej intressant! (jag glömde ju skriva rygglåten också fölr det är klart att det är en sån också)
Vi sticker på semester tidigt imorgon bitti och det hade vart superskönt att hinna träna innan men jag är student så kan bara träna innan 16 och mannen är i skolan så det är jag som är hemma med lillkillen idag.. svårt att hinna träna då. Håller med om att stretchen på sats är kort. Vad betalar du i månaden till friskis då?
Ha så kul på passet idag! :)