• Vertigo

ICA-banken, någon?

Hej.

Är det någon här som har ICA-banken? Jag vill byta bank, är inte nöjd med min nuvarande, SEB. Är dock svårt att veta vad man ska välja. Har tittat en del på ICA-banken nu. Vill veta mer. Är det någon här som har, eller som vet om någon har den, är ni/dem nöjda?

Fördelar/Nackdelar?

• Svar på tråden ICA-banken, någon?
  • snustorr

Ica-banken är bra. Schysst att gå till tjejen i kassan och slänga in lite cash på kontot utan att behöva stå till svars om vart pengarna kommer ifrån.

• Tecken

Jag har bara bra erfarenheter av ICA-banken, har bl a bostadslånet där och har ett ICA-Mastercard-kort. Fördelarna är många: 0kr kostnad för uttag utomlands - 0% uppräkningsränta också (jag och min man reser mycket, så det blir mååånga utlandsuttag på ett år)! Trevlig personal som är lätt att få tag på via telefon. Kommer faktiskt inte på några nackdelar...

• Vertigo

Finns det fler fördelar eller nackdelar?

På vilket sätt är räntan skit? Har hört den är hög, högre än på andra banker?

• MatsAtari

Fröken Anna skrev 2009-04-21 20:09:21 följande:

Finns det fler fördelar eller nackdelar? På vilket sätt är räntan skit? Har hört den är hög, högre än på andra banker?
    Det är sant att räntan var bra, högre än på storbankerna förut.
    De lockade folk att börja använda deras kort och bank. Sedan när de fått tillräckligt många kunder gjorde de en ful grej att sänka den till 0,25% för att tjäna pengar.
    Numera är den bara 0,25-0,5%, men kan iofs få någon slags 2% bonus av det man köper på många ställen
  • gavagai
    MatsAtari skrev 2009-04-21 23:22:52 följande:
    Fröken Anna skrev 2009-04-21 20:09:21 följande:
    Det är sant att räntan var bra, högre än på storbankerna förut.De lockade folk att börja använda deras kort och bank. Sedan när de fått tillräckligt många kunder gjorde de en ful grej att sänka den till 0,25% för att tjäna pengar.Numera är den bara 0,25-0,5%, men kan iofs få någon slags 2% bonus av det man köper på många ställen
    Men de har väl inte sänkt räntan mer än andra? Räntorna har ju sjunkit drastiskt överallt. Och mer än storbankerna har de väl ändå. Jag bytte från Swedbank till ICA-banken, när jag insåg att Swedbank gav mig exakt 0% ränte på mitt lönekonto, och det var när räntorna låg högre. Jag gillar ICA-banken. Vi hndlar nästan bara på ICA också, och jag tror att man får mer bonus när man har lönekontot där.
  • xandra84

jag har ica banken, men tog tillbaks swedbank, dels för att jag inte kunde se inkommande insättningar plus att det känns konstigt att inte ha en "bank" att gå till!

Svar på tråden ICA-banken, någon?