• Anonym (Osäker)

Hur vet man att leksakerna inte är användna?

Jag satt och funderade lite, på de flesta onlinebutikerna där dem säljer sexleksaker
    med mera står det att man har "ångerätt". Att man får skicka tillbaka en leksak man köpt om man är missnöjd...
    Det står även att produkten inte får vara använd och att förpackningen ej får vara bruten.
    Men kollar dem detta med säkerhet? Hur ser förpackningarna ut om man köper en dildo till exempel, kan man öppna och sedan tillsluta utan att det syns?
    Har aldrig köpt någon leksak tidigare och blir lite orolig ifall man skulle handla och får en sak som redan är använd...

Ni som shoppat leksaker, hur går detta till? Hur ser förpackningarna ut ect..
  • Svar på tråden Hur vet man att leksakerna inte är användna?
  • Anonym (Love sex =))

Du kan vara lugn! Jag har jobbat på ett företag som sålde sexleksaker och vi försluter dom i en plastförpackning som man värmeförseglar med en maskin. (tror inte många privatpersoner besitter en sådan). se till att köpa rengörings servetter (finns också på sexshoppar) väldigt viktigt att göra rent leksaken o "sterilisera" den efter varje gång du använt den.
    hoppas du hittar någon som passar (det finns många att välja bland) o efter det, ha det så roligt o skönt!!

• Anonym (Osäker)

Hej tack för ditt svar. Men har alla företag dessa förslutningar, så man ser med säkerhet? Varför räcker det inte med att tvätta av leksakerna med enbart vatten och tvål, har hört många göra detta och det fungerar aldeles utmärkt...

• Anonym (Love sex =))

jag kan ju inte säga att alla företag har det på detta vis men när du handlar mat så antar du väl att maten är "oäten"? samma gäller dessa företag. jag kan inte tänka mig att dom skulle skicka ut använda saker.
    det fins mycket bakterier i ett underliv som inte försvinner av bara tvål och vatten så därför bör du använda ordentlig rengöring. (ex om du har en svampinfektion så måste du oftast anv läkemedel för att få bort den helt o det räcker inte riktigt med bara tvål o vatten)

• Anonym (Osäker)

Anonym (Love sex =)) skrev 2009-04-21 01:56:44 följande:

jag kan ju inte säga att alla företag har det på detta vis men när du handlar mat så antar du väl att maten är "oäten"? samma gäller dessa företag. jag kan inte tänka mig att dom skulle skicka ut använda saker.det fins mycket bakterier i ett underliv som inte försvinner av bara tvål och vatten så därför bör du använda ordentlig rengöring. (ex om du har en svampinfektion så måste du oftast anv läkemedel för att få bort den helt o det räcker inte riktigt med bara tvål o vatten)
    Jag tänker ju just på att företagen kanske r helt omedvetna om att leksaken blivit prövad, om personen rengör den och sedan pusslar ihop förpackningen så den ser obruten i. Paranoid som jag är
  • Anonym (Love sex =))

jag tror inte att det är någon större risk för det. när vi fick reklamationer så skickade dom antingen tillbaka till orginal leverantören (som inte har försäljning till privatpersoner) eller så slängdes dom.

• Lis Alm

Jag har också jobbat på ett lager till en internetshop.

Vi hade ingen sådan förslutning på produkterna som nämns ovan, däremot är de flesta produkter plastade inuti runt leksaken.
    Ibland plomberades produkter med häftning eller på annat sätt.
    Om kartongen är öppnad så syns det i 9 fall av 10 (för oftast så får kartongen fula märken när den är öppnad.)
    Det var nästan ingen kund som utnyttjade ångerrätten, men det är nog en trygghet att den möjligheten finns.

På den shoppen kasserade vi alla returnerade ångerprodukter för säkerhets skull, för det finns nog ingen seriös internetbutik inom sexleksaker som vill riskera att det kommer ut en använd produkt - det hade varit förödande för den butiken. Det är ju kunderna som alla lever på.

Svar på tråden Hur vet man att leksakerna inte är användna?