• rory82

trafikskola uppsala

Hej!

Jag undrar om det finns någon som kan rekommendera en trafikskola i Uppsala. Jag ska nu ta körkort och vill börja på en BRA trafikskola som inte lurar mig på pengar.

Jag har inte kört något sedan tidigare (jo lite för 7 år sedan med pappa). Annars måste jag nog ta alla lektionerna genom skolan, eftersom jag bor långt från föräldrahemmet nu.

Tack på förhand!

• Svar på tråden trafikskola uppsala
  • Fåret Shaun

Allt är olika hur man kommer överens med läraren. Testa en lektion och är du inte nöjd byt

Happ, vad ska man göra idag då?
  • Fåret Shaun
    Fåret Shaun skrev 2009-04-21 09:38:01 följande:
    Allt är olika hur man kommer överens med läraren. Testa en lektion och är du inte nöjd byt
    Menar en kompis var nöjd med en bilskola, sen gick min bror dit och var missnöjd
    Happ, vad ska man göra idag då?
  • MliMiM

jag gick på grönlunds, dom tyckte jag var bra =) hade två lärare tommy och mia, dom var bäst! :D

• rory82

MliMiM: Hade du någon erfarenhet innan? Vad var det som gjorde dem bra?

Många varnar för uppkörning i Uppsala, Men bor man här är det väl lika bra att köra upp här eftersom det är här man ska köra sedan.

Fåret Shaun: Jo det är klart att det är subjektivt... Det är ett bra förslag du har. Det är säkert onödigt att köpa ett jättedyrt paket utan att ha testat om man går ihop med läraren först.

• rory82

Någon mer som vet en bra trafikskola i Uppsala?

• rory82

...eller någon som ni varnar för...

• MliMiM
    rory82 skrev 2009-04-21 09:42:28 följande:
    MliMiM: Hade du någon erfarenhet innan? Vad var det som gjorde dem bra? Många varnar för uppkörning i Uppsala, Men bor man här är det väl lika bra att köra upp här eftersom det är här man ska köra sedan. Fåret Shaun: Jo det är klart att det är subjektivt... Det är ett bra förslag du har. Det är säkert onödigt att köpa ett jättedyrt paket utan att ha testat om man går ihop med läraren först.
    Hade inte kört så jättemycket innan. Första lektionen hos Grönlunds körde vi ute vid industrierna bakom Willys på Kungsgatan. Där är det väääldigt bilfritt. Så man kan säga att jag starta från noll hos Grönlunds.

Tommy är en ung kille, så lätt att snacka med. När man körde med honom satt vi å prata om allt möjligt så jag glömde bort all nervositet under körningen. Tommy var väldigt bra på att förklara vad jag gjorde fel och hur jag borde gjort istället. Efter körningens slut satt vi i bilen och gick igenom hela körningen, de är bra! Läste även Teori med Tommy.
    Mia var också bra på de sättet som Tommy, fick mycket beröm och hon förklarade bra va jag gjort fel och hur jag skulle göra istället.

De där med att köra upp i Uppsala har jag också hört, men som du säger, lika bra att göra det här eftersom de är här man bor. Jag klarade Uppkörningen på första försöket, tyckte inte de va så svårt. Nu är det iof ganska knepigt att köra i Uppsala för alla vägarbeten och byggen överallt, men sådanna prövningar är ju bara bra att man utsätts för under övningskörningen ;)

Kan varna om en körskola... TrafikTaktik har jag för mig dom heter. En väldigt liten skola, med bara en körningsbil, vet iof inte om dom fortafande finns kvar. Hade ägaren i teori i skolan när jag läste trafikkunskap, hon va hemsk, tyckte inte hon va nå bra på å lära ut och otrevlig. Har för mig att hon va dyr också, men de måste man väll va om man är en son liten körskola...

Lycka till!
  • MliMiM
    MliMiM skrev 2009-04-21 10:45:34 följande:
    Hade inte kört så jättemycket innan. Första lektionen hos Grönlunds körde vi ute vid industrierna bakom Willys på Kungsgatan. Där är det väääldigt bilfritt. Så man kan säga att jag starta från noll hos Grönlunds. Tommy är en ung kille, så lätt att snacka med. När man körde med honom satt vi å prata om allt möjligt så jag glömde bort all nervositet under körningen. Tommy var väldigt bra på att förklara vad jag gjorde fel och hur jag borde gjort istället. Efter körningens slut satt vi i bilen och gick igenom hela körningen, de är bra! Läste även Teori med Tommy. Mia var också bra på de sättet som Tommy, fick mycket beröm och hon förklarade bra va jag gjort fel och hur jag skulle göra istället. De där med att köra upp i Uppsala har jag också hört, men som du säger, lika bra att göra det här eftersom de är här man bor. Jag klarade Uppkörningen på första försöket, tyckte inte de va så svårt. Nu är det iof ganska knepigt att köra i Uppsala för alla vägarbeten och byggen överallt, men sådanna prövningar är ju bara bra att man utsätts för under övningskörningen ;) Kan varna om en körskola... TrafikTaktik har jag för mig dom heter. En väldigt liten skola, med bara en körningsbil, vet iof inte om dom fortafande finns kvar. Hade ägaren i teori i skolan när jag läste trafikkunskap, hon va hemsk, tyckte inte hon va nå bra på å lära ut och otrevlig. Har för mig att hon va dyr också, men de måste man väll va om man är en son liten körskola... Lycka till!
    När jag körde upp så hade jag även med mig Mia i baksätet. Ifall jag inte skulle klarat uppkörningen så skulle ju hon varit med å vetat va vi ska träna på =)
  • rory82

M: Tack så mycket för all feedback!!! Nu bli jag verkligen peppad!!!

Håller på att boka synundersökning nu så jag kan skaffa körkortstillstånd.

Detta ska gå!

Svar på tråden trafikskola uppsala