Min sambo är inte fadern till mitt barn
Jag har länge funderat på vem som är pappan till mitt barn. Önskar så att det är min sambo som är pappan, som jag varit tillsammans med i några år. Men jag var otrogen med mitt ex, men kom sedan på att jag verkligen vill leva med min sambo, för jag älskar honom. Och blev gravid. Trodde att det var sambon som var pappan, eftersom det stämde in på när vi hade haft sex. En månad innan, och under mensen, månaden då jag blev gravid, hade jag sex med mitt ex. Jag förstår inte hur jag kunnat bli gravid med mitt ex, när jag inte hade sex med honom då jag blev gravid, enligt ultraljudet. Men det måste vara mitt ex som är pappan, för jag har kort på honom och har jämfört barnets utseénde med hans, och de är lika! Och några från sambons släkt har sagt är hans son inte alls är lik honom, och inte speciellt lik mig heller.
Jag har länge funderat på hur jag ska göra. Jag vill inte såra min sambo och säga att det inte är han som är pappan. Men jag kan ju heller inte låta honom tro att han är det. Vill ju att mitt barn ska få veta vem hans riktiga pappa är.
Jag ångrar aldrig att jag fick min underbara son, han är det bästa som hänt mig. Men att det skulle bli så här, det hade jag aldrig trott. Jag kan ju inte ljuga mig igenom livet. Men jag är så rädd för konsekvenserna, allt som händer då jag berättar. Han kanske lämnar mig. Han är världens finaste människa, skulle aldrig göra mig något ont med mening. Och så har jag gjort såhär emot honom. Jag mår så dåligt. Och om nu mitt ex är pappan, kommer han då att kräva delad vårnad? Jag är så rädd för det. Jag vill ju inte vara ifrån min son.
Och jag vill inte skiljas från min sambo. Vi har ju planerat en framtid tillsammans.
Men trots allt som kommer att hända då jag berättar för de båda, så har jag bestämt mig för att göra det. För min sons skull. Jag vill ju att han ska veta vem hans riktiga pappa är. Och jag orkar inte längre gå runt och låtsas.
Men hur ska jag säga det?
Någon som är i samma hemska situation?