• levandecharader

Ingen "stråle"

Min hanhund har ingen "stråle" när han kissar, det rinner liksom bara rakt ner. Andra hanhundar har ju en ordentlig "hård" stråle och kan kissa mot tex en stolpe men när min försöker så rinnner och droppar det bara rakt ner, mjukt liksom, svårt att förklara men jag hoppas att ni förstår. Vet någon vad det kan bero på? Nån annans hanhund som är likadan? Kan man göra nåt det?

Det är ju inget som påverkar honom men jag funderar ju vad det kan bero på och om det ligger nån sjukdom eller liknande bakom det hela... Han är 2 år och har haft så hela tiden.

Min man frågade veterinären sist dom var där men fick som svar att det var ju konstigt, inget mer, fast han frågade vad det kunde bero på osv.

• Svar på tråden Ingen "stråle"
  • Imox

Min ena hanhund hade urinsten och kisade mindre och sämre, hur strålen var tänkte jag nog inte på han är tax så man ser inte så mycket haha men det var nog sämre fart på strålen, och är inge bra att ha kan bli helt stopp och man får operera.

Dricker hunden mycket?

• Fiffi83
    de kanske e så olika bara..
    jag har en tik som tror hon e hane.. hahah.. hon kissa på lyckstolpar som hanarna gör..
    Jag tycker inte att du ska oroa dig så mycket över de.. bara han gör sina behov.. eftersom han har haft de hela tiden så e de nog bara så han e.. hihi..
  • levandecharader
    Imox skrev 2009-04-21 13:41:06 följande:
    Min ena hanhund hade urinsten och kisade mindre och sämre, hur strålen var tänkte jag nog inte på han är tax så man ser inte så mycket haha men det var nog sämre fart på strålen, och är inge bra att ha kan bli helt stopp och man får operera.Dricker hunden mycket?
    Han dricker normalt. Urinsten säger du, hmmm, det är ju inget som har kommit nu han har ju alltid varit sån. Det bara slog mig nu att jag kunde fråga på "det allvetande FL" eftersom den "korkade" vetrinären vägrade svara på frågorna...
  • Imox

haha ja jag tog övet min tax och tänkte inte heller mycket på hur han kissade förren 2 månader senare och vet när jag ringde till dom tyckte jag var konstig heh emn fick tid och dom tog urinprov och tur var väl det var grusigt kiss och tur att det inte blivit helt stopp!!

du akn kolla själv med urinprov fånga upp kiss se om det är jätte koncentrerat och grusigt. Är du orilig och tycker det är konstig så ring vet och ta ett urinprov en 380kr kostar det

• redneck girl

urin sten är ganska vanligt.kolla upp det.

• levandecharader

Ja, vi ska kontakta en annan veterinär eftersom den vi var hos inte gav några svar. Men om det är urinsten så är det väl lite konstigt om han har haft det sen han var valp?!

• LilaRos

Om det inte är blod i urinen behöver du nog inte oroa dig..

Oftast när jag kissar är det ingen "hård" ståle utan bara rinner. Lite knäpp liknelse men ändå..
    (beror på att jag kissaar ofta.. Det gör ju hundar med när dom är ute)

• levandecharader
    LilaRos skrev 2009-04-21 14:35:07 följande:
    Om det inte är blod i urinen behöver du nog inte oroa dig.. Oftast när jag kissar är det ingen "hård" ståle utan bara rinner. Lite knäpp liknelse men ändå..(beror på att jag kissaar ofta.. Det gör ju hundar med när dom är ute)
    Nä inget blod eller annat. Jag kan inte påstå att jag oroar mig men jag funderar på vad det kan bero på... Kissar ofta gör han inte heller så det tror jag inte att det beror på, han är kastrerad och kissar mycket 1 gång i början av promenaden och sen 1 eller 2 ggr till på slutet av den.
  • LilaRos
    levandecharader skrev 2009-04-21 14:38:57 följande:
    Nä inget blod eller annat. Jag kan inte påstå att jag oroar mig men jag funderar på vad det kan bero på... Kissar ofta gör han inte heller så det tror jag inte att det beror på, han är kastrerad och kissar mycket 1 gång i början av promenaden och sen 1 eller 2 ggr till på slutet av den.
    Okej. Men så länge han kissar fint så är det nog ingen fara. Det kanske beror på att han är kastrerad?
  • Imox

Min hund kissade fint inget blod...
    Vore jag du skulle jag kolla upp det handlar inte om många hundra och är värt det i längden.

• levandecharader
    LilaRos skrev 2009-04-21 14:41:24 följande:
    Okej. Men så länge han kissar fint så är det nog ingen fara. Det kanske beror på att han är kastrerad?
    Kastrerad har han bara varit i 1 år så det är det inte
  • levandecharader
    Imox skrev 2009-04-21 14:47:27 följande:
    Min hund kissade fint inget blod...Vore jag du skulle jag kolla upp det handlar inte om många hundra och är värt det i längden.
    Vi ska kolla upp det igen, känns bara lite sådär eftersom den första veterinären inte gav några svar men vi ska kolla det igen. Ska fråga specifikt om urinsten då också
  • köttbullelydnad

Ring en annan veterinärsstation och fråga?

• levandecharader
    köttbullelydnad skrev 2009-04-21 18:45:28 följande:
    Ring en annan veterinärsstation och fråga?
    Vi har kontaktat en annan vet och ska dit på koll, ville bara fråga här i väntan på den tiden!
Svar på tråden Ingen "stråle"