• Anonym (Osäker)

Ergenyl....

Är det någon som äter ergenyl eller har ätit den?? Jag känner mig skeptisk till att börja med den. Har fått den för att stabilisera mina humörs svängningar.
    Hur är det med vikt uppgång och med andra biverkningar??

• Svar på tråden Ergenyl....
  • Anonym

Jag äter Ergenyl eller rättare sagt Orifil long som är precis samma sak.
    Jag gick upp 2 kg för att jag kände mig sugen på mer mat i början. Har nu ätit den i 4 mån och viktuppgången har inte fortsatt. Så nu väger jag väl två kg extra och det kan jag ta.
    Jag känner mig mycket lugnare i tankarna sedan jag börjat med denna medicin. Jag tycker att den är bra.

• Anonym (Osäker)

Hade du oxå väldiga humörs svägningar, typ mått bra på morgonen sen ett par timmar senare så var livet helt botten för att ytterligare några timmar senare vara bra igen eller okej allafall??!!

Du har inte haft några andra biverkningar på medicinen??

• Anonym

Ja, så var det för mig. Men jag hade också trots att jag var deprimerad så gick tankarna jättesnabbt och jag kunde inte stoppa alla negativa tankar.
    Men mitt mående har varierat hur som helst. Inte manisk, egentligen.
    För jag har aldrig känt mig helt depressionsfri.
    Men enligt läkaren så var mitt tankesätt ett blandtillstånd.
    Jag tycker faktiskt att jag blivit bättre av Ergenyl.
    Jag har inte känt av några andra biverkningar förutom hungerskänslor.
    Det finns de som går ner i vikt av denna medicin också.
    Lycka till

• Anonym

Jag fick Ergenyl mot epilepsi, gick upp minst 25 kg, åt dock inte speciellt mycket mer än innan (eller vad jag gör nu när jag slutat. Som tur var loosade jag all övervikt när jag slutade äta dem.
    Humöret påverkades också men mest så att jag blev likgiltig inför allt, inget betydde något och inget gjorde mig speciellt glad eller upprörd. Dessutom så kände jag mig konstant luddig i huvudet.

• Anonym (Å)

Jag åt erginyl mot min epilepsi,,,gick upp 18kg + att jag tappade massa hår.

Fick sluta med den, äter nu topimax & får kämpa med att få upp vikten istället..alltid är det nåt liksom!

• Anonym

Jag har också ätit ergenyl mot epilepsi, de tog inte bort anfallen och gav mig en del extrakilo och likgilithet.

Jag äter nu topimax och trileptal, mycket bättre.

• Anonym (Å)
    Anonym skrev 2009-04-21 14:55:05 följande:
    Jag har också ätit ergenyl mot epilepsi, de tog inte bort anfallen och gav mig en del extrakilo och likgilithet. Jag äter nu topimax och trileptal, mycket bättre.
    Har du gått ner mycket av topimax?
  • Anonym

Jag har gått ner några kilo med topimax, men varit med barn i två omgångar. Äter ju även trileptal, och inte så stor dos topimax, väldigt låg enligt läkaren. Är opererad.

• vadvetjag

har bara gott att säga om Ergenyl. Biverkningarna har varit mycket små. Vikten kan jag inte klaga på. Men ....... min särbo har tröttnat på sjukdomen¨bipolär. Jag e ju så känslokall. Så allt verka bli is omkring mej. Där e mitt största problem nu. Jag har mist ännu en i mitt liv p g a sjukdomen som skulle kunnat diagnostiserats för många år sedan.
    Börja med din medicin om du inte gjort de. Mina dalar åh impulser har iaf blivit mycket mer hanterbara för mej själv. Lycka till

• Anonym (Sympatico)

Efter negativ erfarenhet av Ergenyl har jag efter nitisk desperation över diverse forum på nätet, funnit flertal vetenskapliga belägg, samt individuella vittnesmål för att microdosering av psykadelika, gett extremt bra resultat för flertal individer, lidande av desperata depressioner utan bot, Bipolaritet etc. De flesta av dessa individer har gått banan runt med experimentella farma-substanser, för att råda bot och komma rätt i livet igen, varav alla resulterat till massvisa bieffekter så som bortfall av känslo-register, apati, zombie-medvetande.

Istället har ett protokoll av microdosering av ex LSD, 10-20ug var 3dje dag, resulterat till dramatisk förbättring av diverse problematik symptom och ökat stabilitet, lyft ifrån dagliga självmordstankar, bokstavligen gett tillbaka livet etc. Hmm. Möjligtvis kmr inte farmakologiska industrin tjäna $$$ på denna medicinering, go figure. Men vad forskningen/flertal studier visar och massvis av vittnesmål pekar på, är microdosering rena rama dunder/mirakel lösningen för diverse mentala I-lands problematik. Go figure.

Blir så ledsen att läsa alla dessa inlägg ifrån individer som lider 24/7, av olika mentala opassande effekter, som skl medicineras. Och vet att denna post är aningen kontroversiell. Men ärligt talat. Folk kämpar för sina liv, och flertal har prövat all farmakologisk medicineringen utan bra resultat elr med en mängd bieffekter, samt resulterat till likgiltighet, självmord i form av desperation. Medan, forskning visar rätt kristallklart att microdosering av psykadelika har löst flertal mentala problematik situationer. Allt ifrån djupa depressioner, Bipolaritet, kronisk alkolism etc.

Tänkte bara inflika med detta inlägg, efter att insett att bokstavligen talat ingen talar om denna metod att behandla och få tillbaka livet efter diverse mentala symptom.

Svar på tråden Ergenyl....