• Imox

Standard vs Orijen?

Har en hund som är kännslig mot spannmål och kyckling. Han äter nu standard hjort som det inte är nått kyckling i...
    Han åt proplans lax innan och han var otroligt fin i päls, klor osv detta var innan vi upptäkte hans överkänslighet mot spannmål han kliade sig och dålig mage men jag gillade verkligen "fiskfodret" därför tittar jag på Orijens 6 fhis fres (stavning)

Någon som har erfarenheter och synpunkter?
    Har en tax som äter standard han med och honom spelar det ingen roll vad han äter eftersom han inte har några allergier men lite extra omega fetter är bara bra tror jag.

• Svar på tråden Standard vs Orijen?
  • Stor mamma

Vi ger våra djur orijen

Och de har en enorm skillnad i päls.
    Vi ger dock ett tillägg på märgben som vi köper en gång i veckan till våran hund. För tänder osv är det jättebra med ben.

Kostar bara 5-7 kr i affären att köpa dessa ben

• Imox

Jag var inne på orijen när jag fick reda på spanmåls allergin men vart standart och är inte helt 100 nöjd kan nog vara riset som strular i standarden finns ju inget ris i orijen..
    ja det tål och tänkas på har nyss tagit hem en säck mat så räcker i 1,5 månad prismässigt kommer det inte skilja en 100 kr men då får jag 1,5 kg mer oxå..

vad har ni för hundar?

• Cilla R

Vi hade Orijen fisk till vår stora mops tidigare, men hon blev väldigt gasig av det. Dessutom så har jag hört att det bleker pälsen och jag måste nog faktiskt hålla med. Min stora mops är fawn, men hon blev blek-gul i pälsen efter några månader med Orijen fisk. Har en bekant som har en svart mops och den blev brun med det fodret.

• Imox

oj då blek russel är ju trefärgat (vit, svart och brun) ät väl taxen som det blir illa för han ställs ut vill inte bleka hans fina päls...

• Cilla R
    Imox skrev 2009-04-22 07:25:08 följande:
    oj då blek russel är ju trefärgat (vit, svart och brun) ät väl taxen som det blir illa för han ställs ut vill inte bleka hans fina päls...
    Ne precis. Vår stora mops äter fortfarande Orijen men hon ställs inte ut och är för övrigt väldigt petig i maten.
    Vår lilla äter Eukanuba och kommer INTE att få Orijen för hon är min blivande lilla champion
  • Imox

Cilla R skrev 2009-04-22 07:48:49 följande:

Ne precis. Vår stora mops äter fortfarande Orijen men hon ställs inte ut och är för övrigt väldigt petig i maten.Vår lilla äter Eukanuba och kommer INTE att få Orijen för hon är min blivande lilla champion
    Heheh ja fan vad träligt. Tål och tänkas över inga fler som varit med om det?
  • JBC

Testa färskfoder kanske? Nu har mina inga problem med dom typerna av allergier men äter KLASS hundfoder. Lite krångligare än vanlig mat eftersom det måste tinas i kylskåp men däremot mycket för pengarna, enligt mig och mina hundar!!

• Imox
    JBC skrev 2009-04-22 14:45:02 följande:
    Testa färskfoder kanske? Nu har mina inga problem med dom typerna av allergier men äter KLASS hundfoder. Lite krångligare än vanlig mat eftersom det måste tinas i kylskåp men däremot mycket för pengarna, enligt mig och mina hundar!!
    Har testat och då rasade magen totalt på honom...
Svar på tråden Standard vs Orijen?