• FrkSommar

    Hjälp mig sluta röka...

    ... okay, jag vet att jag måste göra det själv men jag kunder verkligen behöva fördriva tiden lite.... tjöta lite med någon som också kämpar eller lyckats....

    ... har just tagit första kontakten med reproduktionsmed. och jag vill komma dit rökfri, optimerad!!!

    Hjälp??

  • Svar på tråden Hjälp mig sluta röka...
  • FrkSommar

    Nej men.... jag kan ju bara inte vara ensam här ute...

  • spino

    jag slutade for ca 1.5 ar sedan efter att ha rokt jattelange och jattemycket. om jag kunde sluta sa kan du! det var tufft men jag ar saaaaa glad att jag slutade. jag mar battre, har finare hy, mer pengar och storre chans att lyckas med IVF.

    tips:

    lagg om vanor. typ ga en annan vag till bussen, nytt cafe, gamla vanor ar det varsta att bryta.

    ha sma snacks i vaskan. jag hade morotsstavar och tictac.

    anvand hjalpmedeln. jag anvande nicotin tuggummi.

    var envis som synden och ge inte upp!

    jag har inte dragit ett enda bloss sedan 19 augusti 2007. blir fortfarande sugen

  • FrkSommar

    Oh, snyggat jobbat!!! Grattis!!

    Sitter och knaprar på rostad majs för närvarande ... vet inte hur många gången kroppen bara rest sig av sig självt för att gå och röka... kommer på mig själv halv vägs ut :)

    Jag har köpt Zonnic munhåle spray .... riktigt spännade, smakar apa!!! och jag får värsta hickan av den så det är inget jag slösar med dirrekt :)

  • spino

    lycka till! haha vet vad du menar att kroppen gar av sig sjalvt - jag kan fortfarande komma pa mig sjalv med att leta efter nagot i vaskan nar jag typ kliver av taget, vet inte vad och sa kommer jag pa det - cig!!! gamla vanor sitter laaangt inne. det kommer vara tufft, men hang in there- du kan fixa det!

  • FrkSommar

    tvivlar väldigt på mig själv nu men försöker intala mig att om jag lyckas sluta så kan belöningen kanske bli ett litet barn ..... och det är ju jätte stort!!!

  • tiii

    Skrev i en anna tråd igår men jag kan inte hitta den!
    Skrivit massor i min blogg om vad jag går igenom( Ivf )och hur jag slutade röka!
    Idag är jag på rökfri dag 20!!
    Köp boken "äntligen icke-rökare". Jag lovar att den gör skillnad.
    Kunde jag så kan du!!! Tro på dig själv och lycka till!!!

Svar på tråden Hjälp mig sluta röka...