• lillaloppanE

Duscha/bada i Bumbo seat ?

Har en Bumbo Seat som min son använder mkt, är de någon som vet om man kan ha med den in i duschen eller har den på en halkmatta i badkaret ?
    Någon som testat ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-21 17:16
    Tackar för dom svaren ! Menar att duscha honom i den i badkaret, inte att ha den i ett fyllt kar ;)

• Svar på tråden Duscha/bada i Bumbo seat ?
  • Piggo

nej nej, du ska INTE ha bumbo i vatten, det är jättelätt att den välter då. Står tydligt på förpackningen.

07.33
  • FL Lisa
    lillaloppanE skrev 2009-04-21 17:10:00 följande:
    Har en Bumbo Seat som min son använder mkt, är de någon som vet om man kan ha med den in i duschen eller har den på en halkmatta i badkaret ? Någon som testat ?
    vi använde den ofta i duschen. hade även med den till badhuset några gånger. riktigt smidigt tycker jag
  • FL Lisa
    Piggo skrev 2009-04-21 17:11:34 följande:
    nej nej, du ska INTE ha bumbo i vatten, det är jättelätt att den välter då. Står tydligt på förpackningen.
    den kan välta om man ställer ned den i ett badkar fyllt med vatten ja...men känns inte direkt som att den välter lättare bara för att man ställer den i duschen
  • MrsDream

en dum fråga, blir den inte rätt hal när den blir blöt?

• Piggo
    FL Lisa skrev 2009-04-21 17:13:35 följande:
    den kan välta om man ställer ned den i ett badkar fyllt med vatten ja...men känns inte direkt som att den välter lättare bara för att man ställer den i duschen
    TYcker du inte? Om man polar vatten på den och det kommer under? Det är ju såklart upp till varje person, tror inte att jag skulle våga pröva dock.
    07.33
  • FL Lisa
    Piggo skrev 2009-04-21 17:22:14 följande:
    menade spolar vatten.
    det händer inget när man spolar vatten på den. Samlas ju liksom inget vatten runt omkring..utan det rinner ju bort.

Men helt klart gör ju alla som dom vill
  • Babybalo

Vi har också haft sonen i den är vi duschat honom. Hur bra som helst! Dock samlas ju inget vatten så att Bumbon kan flyta upp eller välta. Den har stått som gjuten i duschen och vi har ju varit precis bredvid och hållit i honom.

• Puttra

Hade inte valt Bumbon i badet, kanske i duschen. Men annars om du har Ikeas barnstol Antilop så är den toppen i duschen. Har du dessutom tillhörande bricka så blir det en kul lekyta fylld med vatten att plaska i.

• SysterYster82

Jag jobabr på företaget som importerar Bumbo till Sverige, och det är väldigt viktigt att ni inte använder Bumbo stolen i varken dusch eller badkar. Förrutom en stor risk att Bumbo stolen välter så absorberar även matrialet vatten. Då finns det en risk att stolenm inte längre är säker. bumbo är tänkt som en babysitter från det att barnet är ca 4 mån (kan hålla huvudet stadigt själv) på plana ytor. Stolen får heller inte användes på varken bord eller stolar för att få barnet högre upp. JAg hoppas dett gav dig ett bra svar på din fråga :) Men jag är glad att läsa att du och ditt barn är nöjd med stolen, själv väntar jag bara på att min son ska bli tillräkligt gammal för att kunna sitta i din då jag tycker den är super:)

Svar på tråden Duscha/bada i Bumbo seat ?