• singer

Bästa tips för ett underbart förhållande

Vardagen kan ibland vara rätt stressig med småbarn, jobb, måsten osv..

Här delar vi med oss av våra bästa tips för att piffa upp och stärka relationen till partnern
    Allt är tillåtet för att sätta guldkant på vardagen
    Bästa tipsen, helt enkelt!

• Svar på tråden Bästa tips för ett underbart förhållande
  • Anonym

Köpa en liten fin pressent!

• Shorona

Oh, härligt!

Jag och maken har vart noga med att sett till att få vara för oss själva en stund, då och då. När sonen var 1 månad redan så var svärmor hemma hos os en kväll med sonen så vi fick gå på restaurang 1½ timma för oss själva.
    Mellan 1-2 gånger i månaden försöker vi se till att få tid som vuxna i en parrelation. Nu är sonen 2½ år så då blir det ibland att han är med sin mormor, min bästa vän etc en hel dag.

Sen så tycker vi att det är viktigt att ge varandra egen tid också. Det kan vara allt från att maken och sonen åker iväg hemifrån så jag kan få städa, sova, duscha och springa runt till bra musik osv, till att maken får pula i trädgården, åka till studion osv.

Den som jobbar minst har störst ansvar över hemmet.

Sen så har vi sovmorgon vararnnan dag varje helg.

Hm... försöker göra små saker för varandra då och då. Jag brukar ibland köpa hans favoritgodis(väldigt uppskattat) eller bara ge honom massage. Och han gör spontana saker för mig också.

Så får vi vååran relation att funka. Det och prata, prata, prata.

Det är vi som är familjen G(-illerström)!
  • Anonym

Vi tränade båda på måndagkvällar han 18-20 och jag 19-20.15 och hade då mormor/farfar/farmor som barnvakt ca 1 timme. Vi tog "för vana" att alltid duscha tillsammans när jag kom hem och barnvakten gått.
    Verkligen supermysigt och ibland var det skönt att bara få stå och kramas/tvåla in varandra, och ibland blev det mysigt duschsex...

Tillslut blev det så att vi såg mest framemot duschen tillsammans!!!!

• singer

Härligt!

Kul att ni skriver i tråden... Fler tips?
    En bra sak är att fokusera på sin partners fina sidor. Och liksom "köpa" resten som kan vara irriterande. Verkar som att vissa går och stör sig på vad sin partner inte har eller gör, istället för vad han/hon faktiskt har/gör .

Att reda ut saker som känns fel. Gärna så fort som möjligt. Jag tror att förhållanden som går och surar inte är så bra i längden. Som sagt prata och ta sig tid. Promenad är kanon!

• fruis

Tacka varandra även för självklara saker som diskning och läggning. Även om det är självklart att man gör det känns det bra att få ett tack från sin partner.

• Rastafairy

Vilken bra tråd!!

Ska se om ja kommer på nått vi brukar göra...

Träna tillsammans har vi gjot o det har vart roligt!

• bodegapeppe

En eller ett par röd rosor emellanåt kanske piggar upp?

Svar på tråden Bästa tips för ett underbart förhållande