Börjar oroa mig för förlossningen REDAN!! Nån mer??
Börjar bli lite nojig inför förlossningen. Jag är ju bara i v 24.
Nån som vill bolla lite?
Börjar bli lite nojig inför förlossningen. Jag är ju bara i v 24.
Nån som vill bolla lite?
Vad oroar du dig för? Är det första?
Nä... femte
Har fött "vanligt" två ggr, blivit igångsatt en gång, och snittad med förra.
Varför jag oroar mig vet jag inte riktigt... Mycket spelar in.
Har haft väldigt snabba förlossningar ( första 4 timmar, andra 1 timma och igångsättningen 6 timmar från gelen lades på livmodertappen samt med en enda krystvärk)
Känns som man tappar kontrollen när det går för fort. Är orolig för att inte hinna in ( mannen har 7 mil från jobbet, sen är det 5 mil till BB)....
Jag har precis som du haft snabb förlossning innan, och min största mardröm är att jag ska ligga i mitt vardagsrum och föda, med min 2-åring hemma och mannen på jobbet. Usch ja! Men jag har tagit upp detta med min BVC-sköterska och hon har fixat tid till mig för samtal hos en samtalsbarnmorska för ett sk förlossningsberedande samtal. Sen om det ger något och får mig att känna mig lugnare visar sig. Kanske kan vara något för dig oxå?
Ja, kanske. Det var ju bla därför jag blev igångsatt med tredje. Men nu vill dom inte sätta igång förlossningen pga snittet jag gjorde med lillan..... Tydligen vll dom inte ge värkstimulerande....
Men det kan ju vara nåt för dig?
..... Tydligen vll dom inte ge värkstimulerande....Men det kan ju vara nåt för dig?
[/citat]
Japp, värt att kolla upp...
Har varit på samtal med förlossningsläkare denna grav. Han tyckte att jag skulle prova med spinal-bedövning. Är tydligen väldigt effektiv men sitter bara i 2 timmar. Hade ju varit gött om man slapp ha ont.
Dom vanliga värkarna har jag inga problem med, utan det är utdrivningsskedet som är jobbigt.... får kvävningskänslor när jag tänker på det
Hej!
Väntar mitt andra barn,är nu i v.26.
Jag hade en snabb vaginal förlossning på 4 timmar,som var väldigt intensiv.
Känner mig också orolig inför det stora
Man har ju hört att andra ska gå dubbelt så fort som första! 2 timmar då eller...hjälp!
Första barnet så hade jag ordentliga värkar i 3 dygn innan hon tittade ut.
Från det att jag kom in till förlossningen tog det 6 timmar tills hon tittade ut.
Själva krystningen tog 9 minuter
Andra barnet tog det 12 timar från första värken tills hon kom ut.
Krystade i ca 15 minuter för jag var så trött, så det tog lite längre tid denna gång med krystandet hehe