Att ALDRIG ha barnvakt
Jag och min sambo har två barn, 2 1/2 och 3 1/2 år. Vi har aldrig haft barnvakt åt dem, helt enkelt för att vi inte har nån som kan (eller vill) vara det. Deras farmor pratade vitt och brett om allt hon skulle göra med sina barnbarn, ändå tills vi frågade om hon kunde vara barnvakt första gången. Efter mycket velande så skulle hon ställa upp, och sen tog det 2 timmar så ringde hon och frågade när vi skulle komma.
Efter det har hon inte velat. "hon har SÅÅÅ mycket att göra".
Jag har syskon, som ofta säger att de vill vara barnvakt, men när man frågar så är det alltid något annat bestämt. Alltid!
Vi passar ofta de andras barn, men har ingen som kan passa våra.
Jag och min sambo har inte gjort något ensamma sedan barnen föddes, och inte ens till andra barnets födelse fick vi barnvakt.
Jag åkte till BB och sambon var hemma. Som "tur var" så var det precis var vi räknat med så jag blev inte så förvånad, även om vi hade hoppats att någon skulle kunna ta sonen, men inte då.
Nu börjar det iaf kännas som att vi skulle behöva några timmar för oss själva. Hur gör man då?
Känns konstigt att annonsera efter en barnvakt som aldrig har träffat barnen innan.
Så, nu har jag klagat av mig lite.