Bara jag som blivit en labil bitch efter förlossningen?
Under så gott som hela min graviditet var jag harmonisk och glad och jättekär i min sambo! Allt var frid och fröjd...
Men efter att min dotter föddes för fyra veckor sedan så har jag blivit en labil bitch. Jag är vresig och sur och stör mig på en massa saker som min sambo gör. Jag vakar över honom som en hök när han tar hand om vår dotter. Får agressionsutbrott för minsta lilla som jag har svårt att kontrollera. Glas kan gå sönder, nävar slås i bordet, gråtattacker... Min dotter märker inte av detta!!! Utan det är min sambo som får ut för allt när han kommer hem från jobbet. Han lagar mat åt oss varje dag men jag kan bli sur för att han gjort det på ett sätt som jag inte gillar... Så elakt! Jag har fått som grav PMS eller nått...
Jag har dock sinnesnärvaro nog att försöka prata med min sambo om detta och be om ursäkt när jag är någorlunda stabil. Men skadan är ju redan skedd så att säga...
Jag tror mitt humör är en kombination av hormoner, sömnbrist och en mindre livskris gällande mitt gamla liv och mitt nya som mamma... plus att jag har väldigt ont i ländryggen utan att jag vet varför och det påverkar också mitt humör...
Är jag ensam om att vara så här...?