• Finis

    Nån som blivit gravid efter viktnedgång, men inte som överviktig?

    Vi har genomgått alla tester utan att hitta något fel. Så det som tydligen är troligast är att jag har BMI runt 40.

    Går runt och tror att jag ska bli gravid när/om jag går ner. Men tänk om jag inte blir det då heller...

    Nån som lyckats efter en viktnedgång men haft stora problem som "stor"?

  • Svar på tråden Nån som blivit gravid efter viktnedgång, men inte som överviktig?
  • TBS

    Jag försöker att inte "leva livet i förväg" Det kanske känns som att du vill vara förberedd på alla eventualiteter, men i själva verket går du miste om det som händer här och nu.

    Du kanske blir gravid om du går ner i vikt, kanske inte. Om du inte provar får du aldrig veta.
    Du kanske kan skydda dig mot besvikelse genom att förvänta dig det värsta, men om "det värsta" inte händer, har du oroat dig i onödan.

  • Finis

    Jag gick ner 20 kilo, blev inte gravid. Nu har jag tyvärr gått upp dom igen och måste börja om

  • LaCamille

    Jag hade inte så många kilons övvervikt men tror ändå att det var min vikt som hindrdade oss från att bli gravid. Vi hade försökt i 4år innan vi äntligen fick vår dotter och det var efter jag gått ner 15kilo som det "funkade" helt plötsligt. Så jag tror att vikten säkert kan spela en väldigt stor roll. Det och att då man "bantar" och tränar tänkar på andra saker än bara oron över sin barnlöshet. Kroppen mår ju säkert bättre då och man blir gladare då man ser siffrorna på vågen minska.

  • klivia

    Jag gick ner 16 kg i vikt och blev gravid som slutade tyvärr i MF i vecka 12

  • Finis
    klivia skrev 2009-05-19 10:03:05 följande:
    Jag gick ner 16 kg i vikt och blev gravid som slutade tyvärr i MF i vecka 12
    Jag beklagar . Kämpa på, nu vet du iaf att du kan blir gravid, även om jag förstår att det är lite tröst.
  • VASL

    Jag tror att är man mer normalviktig så blir man lättare gravid. Dels för att kosten man äter inte kanske är den bästa då man är överviktig och man tänker inte på att röra sig vilket ju kroppen mår bra av.
    Jag tror också att psyket spelar en stor roll i det om man kan bli gravid eller inte. Går man ner i vikt brukar humöret och psyket bli mer positivt. Mår kroppen bra så mår pysket bra och mår psyket bra så mår också kroppen bra.
    Ska själv börja försöka få barn nr 2 och har en del extrakilon som jag vill få bort. Dels för att lättare bli med barn men även för att det är så jobbit att vara gravid då man bär på extrakilon och så har man så dålig kondition.

  • babyplan

    Hade väldigt oregelbunden mens och knappt någon mens fram till 17 års ålder, har alltid varit överviktig, ca 15 kg. Jag gick ner 20 kg och min mens satte igång och blev mer regelbunden. Jag blev överlycklig. Blev gravid på första försöket, missfall i v. 7.

  • litenlängtan

    Kompisen har försökt i över 4 år och gav sig så fan på att gå ner i vikt - gick ner ca 20 kg och i samma veva började de på utredning och något prov ville inte visa rätt - så tillslut blev hon ordinerad att ta ett graviditetstest - som visade plus!

    Förlossning är beräknad till nu på torsdag...

Svar på tråden Nån som blivit gravid efter viktnedgång, men inte som överviktig?