• PippiLottan

fort hur ser tredagarsfeber utslag ut???

alla sjukdoms symtom på sjukdomen stämmer in på min dotter, utom utslagen, tror jag. dottern har röda prickar, som små finnar, lite upphöjda över nästan hela kroppen, ser dom ut så??? förstod lite av vad jag läste på infomedica att det ska vara mer som ett stort utslag, detta är mer värmeutslagsknottror, fast över hela kroppen

• Svar på tråden fort hur ser tredagarsfeber utslag ut???
  • bumbi wilmas mamma

Jo,Wilma hade sånna utslag som du beskriver i samband med tredagars febern. Alltså små röda prickar. Pratade med bvc och dom sa att det var tredagars.....

• PippiLottan

skönt! allat annat stämmer som sagt in på vad som står på infomedica, var bara utslagen jag tyckte lät underliga! tack för svaret!

• bumbi wilmas mamma

Glömde skriva att hon också hade sina utslag över hela kroppen. Så nog är det din dotter fått. krya på er eller vad man skriver

• Bromölla

min kille har fått en så prick som är upphöjd i ansiktet, men ser ut som en finne. jag trodde me det va värmeplita men den har inte försvunnit. kan det vara tredagasfeber el. Han har bara en prick på hakan. å jag trodde han hade feber igårkväll men sen somnade han så jag kollade inte. Ska gå och kolla nu. men kan det vara det utan att man riktigt märker det???

• Lotta Sthlm

Bromölla - Utslagen kommer EFTER tre dagars feber och har barnet feber i tre dagar så märker man ju det

• bumbi wilmas mamma

Wilma hade över 40 graders feber i precis tre dagar. När febern gick ner kom utslagen..en massa på hela kroppen.
    Tror Bromölla att du skulle märka om han hade tredagarsfeber. Men ta febern för säkerhetens skull kram....

• MammaFia

3-dagars feberns utslag är inte som finnar, utan mer som flammiga utslag.
    De kommer på 4:e dagen då febern gått ner å kan komma över hela kroppen. Det syns ganska så tydligt. Prickarna kliar inte

• PippiLottan

verkar vara lite olika bud här på hur de ska se ut... Nåja jag skulle nog ändå tro att det är det, allt annat stämmer. Jättehög feber från ingenstans som barnet knappt är påverkat av. u hade våran flicka bara feber i ca två dygn, men det kan kanske variera lite, och det kanske är lindrigare om man är lite äldre. hon är 14 mån.

Bromölla: kolla du febern, för jag kunde lika gärna ha missat den. Dottern var jättepigg o glad, tyckte hon kändes lite varm, men hon hade busat mycket. kollade inte febern förrän hon matvägrade, det gör hon alltid när hon har feber, o blev helt paff när den stannade på 39,8!

• Tizzan

Kevin fick över precis hela kroppen.. jätte täta prickar som liknade värmeutslag.. kanske är värmeutslagsliknande för att dom är varma i tre dagar
    Tror nog att det är vad din dotter fått..

• Alfonz

Hej där!

Hur länge hade era små prickarna kvar sedan då?

/Kramiz A

• Niquilota

Alfonz: Vår son hade prickarna i ungefär tre dygn, men de var bara riktigt röda i ett dygn.

• Cece2

När Nora hade tredagarsfeber...tror vi iaf... såg prickarna ut som en massa jättesmå nålstick. Framför allt på magen och i ansiktet. Prickarna var nog kvar i 2-3 dagar

• Widde

Lägger in en bild av Alvas prickar i mitt krypin !! Hon hade det för 3 veckor sedan..

Svar på tråden fort hur ser tredagarsfeber utslag ut???