• bubbelmaja

Tid på arlanda innan avresa?

Vi sak resa med barnen för första gången på söndag. Flyget går på morognen och det blir tidig start hemifrån. Onödigt tidigt vill man ju inte med två trötta barn.....Hur lång tid innan bruakr ni vara på plats innan avresa? Det står senast två timmar, incheckningen stänger 7.15. Behövs verkligen minst två timmar för att hinna checka in?

• Svar på tråden Tid på arlanda innan avresa?
  • saralindberg

Två timmar för själva incheckningen tycker jag själv är onödigt när vi reser, och den där tiden på morgonen går det inte så många plan. MEN man vet aldrig vad som händer när man reser med barn. Vi brukar räkna med att om man är där lite mer än en timme innan incheckningen stänger så ska man hinna, tycker jag iaf :)

Trevlig resa!

• bubbelmaja

Tack för ditt svar. Ser gärna fler kommentarer. Någon som sött på problem med att itne vara där två timmar innan?

Vi har 30 minuters resväg och behöver inte åka igenom någon stad med risk för mycket trafik. Så där hoppas jag att det itne händer något helt oväntat på E4:an. Blir avsläppta vid terminalen. Sedan in och checka in.

• Miss Motor

Jag tycker att ni ska checka in på internet kvällen innan, om det är möjligt. Då borde ni inte behöva vara där SÅ tidigt, det brukar vara kortare kö till bagagedroppet än till incheckningen. Fast det kan ta god tid det också. Jag, mannen och sonen reste till Barcelona förra veckan, supertidigt på morgonen. Vi hade checkat in kvällen innan. Men bagagebandet strulade och vi fick krångla en massa med incheckningen av vagnen som specialbagage. Säkerhetskontrollen tog också en evinnerlig tid eftersom ALLT skulle upp på bandet, bärsele och barnmat och rubbet. Till slut fick vi RUSA till gaten och hann till "final call", trots att vi var ute i jättegod tid.

• bubbelmaja

oj, miss motor, nu blev jag lite stressad. Vill ju inte ha strul. Är man där i tid ska man ju få åka med även om det strular där, kan man ju tycka. Åker de utan en om man inte är vid flyget även om man "visat upp sig" och checkat in!?

• bubbelmaja

Det står inget om incheckning på internet på hemsidan, tyvärr. Vi ska också ha vagn med oss.

Svar på tråden Tid på arlanda innan avresa?