• miamoto

tvättmaskin med dålig lukt?

Vår tvätt luktar illa när man tar ut den ur tvättmaskinen, nån som vet vad som kan vara fel?

• Svar på tråden tvättmaskin med dålig lukt?
  • bumbi wilmas mamma

Det gjorde våran förra veckan med. Men då körde jag den tom på 90 grader och gjorde rent tvättmedelsfacket jättenoga och nu luktar det gott igen

• Mr Jim

Rensa filter, slå i en hela flaska 24% ättika, kör 90 grader, håll för näsan, klart!!!

• Lantisen

Stoppa i en diskmaskinstablett i trumman och kör tvättmakinen på 90 el 95 grader. Då rengör du den från fett och smuts. Det blir lukt från kroppsfett och sånt..Kväk...äckligt va?? Jag fick detta tips av en kille som jobbar med renovering av tvättmaskiner...och jag har provat det själv..Funkar kanon!!!

• miamoto

Tack för tipsen; har provat det första men sen inte tvättat något annat än ska tvätta idag. Om det fortfarande luktar illa får jag prova något av de andra tipsen.

• Jesspeach

Å vilka bra tips!!!
    Ska genast testa Lantisens tips med diskmaskinstabletten

• LillaJan

Sen är det ju en idé att lämna både tvättmedelsfacket och luckan till maskinen öppen eller iaf på glänt när man inte tvättar, så får det torka i maksinen, och en massa vatten står inte och luktar apa.

• MammaCarina

Ibland luktar tvätten illa om den fått ligga för länge innan man hänger den,
    särskilt då om man har öppnat luckan.

Annars är nog alla de andra tipsen jättebra för att komma till rätta med lukten om den kommer från maskinen.

• Amelié77

Jag tvättade ett par träningsskor med massor av gräs på för länge sen. Tvättmaskinen kan fortfarande lukta gräs om man inte tvättat på ett tag. Har försäkt rensa allt som kan rensas men utan resultat. Nån som har nåt tips för att få bort lukten? Kanske diskmaskinstabletten kan fungera?

• Lantisen

Jag vet inte om tabletten kan ta bort gräs lukt ..men det är väll bara att pröva...om inte annat får du den ren på fett och sånt...

Svar på tråden tvättmaskin med dålig lukt?