• Norea

förkyld vid tandsprickning?

Ludde som är lite mer än fem månader har de två sista nätterna gråtit otröstligt. Han sov innan hela nätterna men nu vaknar han en gång i timmen på natten och gråter. Han vill inte ha nappen och han gråter ännu mer om man tar upp honom ur sängen. Inget funkar. han har lite feber och snuva och vi ger honom alvedon på natten. har även haft problem med nappflaskan på dagarna men han äter gladeligen gröt. kan det vara tänder och förkylning på samma gång? hur många sådana här nätter kan man isåfall räkna med innan tänderna är framme???

• Svar på tråden förkyld vid tandsprickning?
  • bomman

Kan vara tänderna, men jag tänker på öronen. Är han förkyld och har feber är det inte helt omöjligt att öronen spökar lite. Kan bli tryck i öronen även om det inte handlar om öroninflammation. Brukar visa sig på natten när de legat ner en stund eftersom örongångarna svullnar.

Min snart åtta månaders gosse håller på att få tänder. På natten är han ganska lugna, utom i natt, men på dagarna är han såå grinig. Vill ingenting. Man märker att det gör ont för han gnor allt han kommer åt mot tandköttet.
    Han har nu fått 2 tänder. Den första tittade fråm i slutet på mars och den andra nu förra veckan. Tror det är fler på G.

vad det än är så hoppas jag det lugnar sig. Det är ju olidligt att få för lite (ingen) sömn!

• Raihana

Kan vara tänderna oh ngt annat också i och för sig annat också.
    Min dotter är 13 månader och har 8 tänder och just nu 4 kindtänder på g samtidigt.
    Hon är jättegnällig och sover knappt alls på nätterna just nu.
    Hon somnar gnagandes på mitt finger, såna där leksaker man lägger i kylen funkar inte. En isbit i en handduk att suga på eller gnaga på mitt finger och hon somnar.
    Hoppas det går över snart och blir bättre.

• shagha

Min son har haft förkylningar i samband med tänderna , alltid . Och det tog en vecka.

• Raihana
    Raihana skrev 2009-04-22 10:12:21 följande:
    Kan vara tänderna oh ngt annat också i och för sig annat också.Min dotter är 13 månader och har 8 tänder och just nu 4 kindtänder på g samtidigt.Hon är jättegnällig och sover knappt alls på nätterna just nu. Hon somnar gnagandes på mitt finger, såna där leksaker man lägger i kylen funkar inte. En isbit i en handduk att suga på eller gnaga på mitt finger och hon somnar.Hoppas det går över snart och blir bättre.
    Glömde skriva att hon har feber också vid tandsprickning.
  • Norea

nu är han gulgeggig i ögonen. som grädde på moset fick jag ryggskott, just då vaknade han igen, och nu är jag ensam och kan knappt röra mig...jäkla skit.

Svar på tråden förkyld vid tandsprickning?