Jag glömde min hund ute i natt...
i går kväll släppte jag som vanligt ut min hund. Gick sen och fixade med annat, och gick och la mig. Hade så säkert för mig att jag släppt in honom.
Detta var vid 23-tiden igår kväll.
Vid 05 vaknade jag i morse och kände att nåt inte stod rät till. Gick upp och upptäckte att min hund inte fanns nånstans. Öppnade dörren och då kom han springande in!
Jag bäddade åt honom med tjocka täcken och la filtar och ett täcke över honom och la mig hos honom i en timme. Han darrade lite i början men slutade ganska snart.
Det har varit ca 0-gradigt i natt, tror jag
Usch vad jag skäms! Han ligger och vilar sig nu, reagerar när man pratar och sådär, men verkar lite slöare, men det kanske kan bero på att han inte sovit nåt i natt när han vart ute?
Bör jag ringa veterinär genast, eller jag kan avvakta och se hur han mår under dagen?
(och snälla, inga påhopp om hur oansvarigt det är, för det vet jag redan om. Grät massvis när jag insåg vad jag gjort... )
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-22 08:56
Just det ja, jag lade denna tråd under ekonomi därför att anledningen att jag frågar om man måste ringa veterinär GENAST är att jag inte har så hemskt got om pengar just nu, till ett eventuellt veterinärbesök. Jag vill inte åka "i onödan", liksom. Hoppas ni fattar hur jag menar. Självklart åker jag in om han försämras!