Oj, oj, oj, det var en kombination av många saker. Jag födde två barn på mindre än två år, dåligt med sömn, nattamning, jobbade heltid i ett år mellan förlossningarna och har dessutom en man som jobbar skift vilket innebar att jag fick ta många kvällar och helger helt själv med barnen (inte lätt när den yngre var ett riktigt närhetsbarn som gallskrek så fort h*n inte hade kroppskontakt).
På jobbet var det väldigt konfliktfyllt i arbetsgruppen och jag fick inte heller något stöd i de helt nya arbetsuppgifter jag fick. Dessutom var jag desperat efter att få egen tid utan familj eller jobb vilket gjorde att jag gick på en kvällskurs i finska och tränade på Friskis en kväll i veckan. På helgerna var jag antingen själv med barnen eller så var vi iväg med familjen på diverse saker.
Jag som person behöver mycket tid ensam för att kunna återhämta mig och någon sådan tid fick jag inte på nära tre år. Hade också flera förtroendeuppdrag vid sidan av heltidsjobb och småbarn. Nu hör jag att det låter helt galet men när jag var mitt uppe i det var jag övertygad om att jag var den lataste föräldern på jorden som inte åstadkom någonting.