• Eurasier

Städar din mamma/ svärmor hemma hos dig?

Ja, frågan lyder: får du hjälp av din mamma/ svärmor med att städa hemma?
    Anledningen till frågan är att det händer att jag hör att folk säger att det är så skönt, för mamma har varit hemma och städat. Detta har oftast förekommit i samband med att folk har fått barn, eller har haft små barn. Jag har då blivit väldigt förvånad, för här har det aldrig varit tal om något sådant. Var och en städar sitt eget hem liksom.
    Kommentera gärna era svar.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Städar din mamma/ svärmor hemma hos dig?
  • Bite me

Nej, varför skulle hon ha gjort det? Mitt hem, mitt ansvar

• tvåtjejersmamma

Verkligen inte. Varför skulle hon? Det sköter jag helst själv.

Man kan inte piska in något i barn, men man kan smeka mycket ur dem.
  • Snooze

Min mamma vet att jag helst gör det själv och svärmor kommer inte ens hit för att hälsa på barnbarnen....så komma för att städa finns nog inte på hennes planet (skulle förresten inte tillåta det heller, hon ska baske mej inte snoka här...)

• fruis

En enda gång har det hänt att svärmor har skurat golvet hemma hos oss och det var när vattnet gick över hela köksgolvet och vi hade väldigt bråttom in och inte hann torka upp det. Då bad vi henne gå över och skura golvet så att det inte blev förstört.

• Butterscotch

Nej, absolut inte. Det vill varken hon eller jag.

Jag är vuxen, och städar själv, alternativt kan jag tänka mig att köpa städtjänst men det ser jag som en helt annan sak.

• Miss Lau

Nej, det har aldrig hänt. Varken vi, mina föräldrar eller svärföräldrar tycker att städning är speciellt roligt så var och en har nog fullt upp med sitt. Men skulle någon vilja komma hit och städa är de välkomna

• petsod

Skulle aldrig komma på idén att varken be eller acceptera om så var fallet. Jag kan störa mig på att svärmor diskar ev disk när hon har vår dotter ca 1 ggr/v, jag gör det själv tack.

• La Lola

Verkligen inte!

Jag är vuxen nog att klara av att sköta om mitt hem själv (tillsammans med min man).

*mamma till Alma snart 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Shorona

Nej, är jag vuxen nog att ha eget boende är jag fasiken vuxen nog att städa också.

Det är vi som är familjen G(-illerström)!
  • Duckan74

Nje, vi städar själv. Hon skulle säkert göra det om jag bad henne. Dock brukar hon förbarma sig över våra fönster och putsa dem 2 ggr/år.

Svar på tråden Städar din mamma/ svärmor hemma hos dig?