• Anonym (arg granne)

Grannar från helvetet

Jag trodde att jag bodde i det perfekta villaområdet tills mina grannnar flyttade in. Nu bor jag i helvetet. Jag har bott med min familj i ett trevligt område med underbara grannar i 3 år. För 1 år sen flyttade det in en ny familj här och idyllen blev krossad. Det är en familj med 2 grabbar som är 4 och 6 år. Jag tyckte att det var perfekt att det flyttade in fler barn så mina barn skulle få fler vänner men ack vad jag bedrog mig. Denna familj kan man verkligen hata. Barnen är oförskämda springer in till grannar utan att fråga.

De har 3 katter som pissar och skiter överallt på altaner, rabatter sandlådor. Medans pappan står och skryter om att de slipper att ha kattlådor nu när de bor här. Men att vi andra får ha katttpiss lukt på dyner och våra barn får kattskit på händerna så fort de leker i lekparken struntar de i. När jag påtalade det för honom så sa han att deras katter minsann har rätt att gå var de vill. Jag vet inte villka jag hatar mest barnen eller föräldrarna. Så fort man äter ute så står ungarna och tigger. De gapar och skriker. Går in i vår trädgård och roffar åt sig våra leksaker.
    Familjen bjuder in sig själva på middag fast man klart och tydligt säger att man har gäster. De står och glor in genom fönstret från gatan. Har man besök och sitter ute måste de klippa gräsmattan eller stå och prata över staketet.

Föräldrarna har polisanmält oss för att vår hund har morrat åt deraas barn. Klart som f-n hunden blir förbannad när de står och petar med pinnar över staketet när hunden ligger och vilar. Jag kan ju påpeka att denna hund har aldrig morrat eller bitit någon förut han är dessutom hela kvarterts kelgris.

Jag kommer snart flytta för jag orkar inte med dessa idioter snart. De måste vara efterblivna på något sätt
    Ska jag behöva ansmäla dem till grannfejden som går på tv 3
    Har ni några grannar från helvetet.

• Svar på tråden Grannar från helvetet
  • jummie

Köp en kattvarnare så slipper du katterna! Den kostar ett par hundra men den skrämmer garanterat bort kissemissarna. Sen så får ni helt enkelt påtala i klarspråk när de kliver över gränsen...

• Surtanten1

De har absolut ingen rätt att gå in på eran trädgård! Jag hade nog tagit kort på mina grannar när de var inne i trädgården och sen kollat om jag har möjlighet att polisanmäla dem. Dessutom har de inte rätt att gå in i erat hus om ni inte vill ha dem där, bara att slänga ut!

Visst deras katter får gå överallt men får de verkligen pissa på erna dynor?

Jäkla cp grannar förstår att du är upprörd!

• Anonym (arg granne)

Kattvarnare?
    Vart kan jag hitta det?
    Jag har provat det mesta annars tex citrusfrukter släppa hunden på dem. Tyvärr älskar han allt och alla så effekten utevblev. Problemet är ju att grannarna inte förstår. Har flera andra grannar med katt men de är noga med att ha dem i band för att dessa problem inte ska uppstå

• Anonym

Oj, låter inte alls roligt.

Men katterna..ja..inte mkt att göra åt. Katter får pissa o skita o göra vad de vill. Tyvärr, jag tycker inte att man ska få ha katt o bara släppa ut de. Varför skaffar man sig då katt egentligen!??

Sen de andra, att de kommer o går som de vill, e elaka mot hunden o allt. Själv hade jag blvit skit arg.  INGEN ska vara elak mot min hund då blir de ett j-la liv. Ang att de bjuder in sig själva o att ungarna gå in, KÖR UT DEM IGEN!!!

Hade jag sett att ungarna tog våra saker! Hade höjt rösten o förklarat att de varken rör, petar eller sätter sin fot i vår trädgård utan att vi sagt ok.

Det är ju egentligen inte ungarna som är dumma. Me sånna föräldrar kan man ju inte bli ngt annat! Det är föräldrarna som är koko!

• Anonym (hm)

Om ni alla kænner samma sak så kan ni ju ordna møte å sætta førhållningsregler om det inte ær tillåtet med katter på vissa stællen.
    Sæg i klarspråk till barnen att nu ska vi æta nu får ni gå hem.
    Å slæpp inte in dom om ni inte vill ha dom DÆR!

Jag vet att det ær svårt har sj haft sådana grannar typ. Slutade med en granfejd man inte vill råka ut før...
    Men vi vann

• jummie

Anonym (arg granne) skrev 2009-04-22 10:31:43 följande:

Kattvarnare?Vart kan jag hitta det?Jag har provat det mesta annars tex citrusfrukter släppa hunden på dem. Tyvärr älskar han allt och alla så effekten utevblev. Problemet är ju att grannarna inte förstår. Har flera andra grannar med katt men de är noga med att ha dem i band för att dessa problem inte ska uppstå
    Jag hittade ett par alternativ på min lokala djuraffär, så tipset är att gå in där.
  • Anonym (arg granne)

Jag har testat det mesta på dessa människor. Jag har talat om för dem att jag inte är intresserad av att umgås med dem. Jag har skickat ut ungarna med dunder och brak när jag kom på dem att rota i vår leksakslåda i trädgården. Samtidigt är det ju svårt att förklara för mina egna barn att jag inte vill ha dem här. Då de går på samma avdelning på förskolan. Innan dessa flyttade in i området fanns en otroligt bra grannsämja med grillkvällar mm. Men nu orkar ingen ta tag i detta då ingen vill ha med denna familj att göra. De trakasserar allt och alla. Ungarna har repat lacken på flera bilar på gatan. Som tur är kan vi iaf ha en bil i garaget. Jag ser verkligen inte fram emot sommaren då trakasserierna kommer att öka då man är ute mer

• Anonym (arg granne)

jummie
    Tack för tipset
    Funkar dessa på människor oxå??

• jummie

Anonym (arg granne) skrev 2009-04-22 10:40:08 följande:

jummieTack för tipsetFunkar dessa på människor oxå??
    Haha nä det tror jag tyvärr inte där är nog en elak hund det bätte alternativet...men din var ju snäll.. Du kanske får köpa en till som inte går att ha inomhus o förvara honom vid staketet?
  • Anonym
    Anonym (arg granne) skrev 2009-04-22 10:39:24 följande:
    Jag har testat det mesta på dessa människor. Jag har talat om för dem att jag inte är intresserad av att umgås med dem. Jag har skickat ut ungarna med dunder och brak när jag kom på dem att rota i vår leksakslåda i trädgården. Samtidigt är det ju svårt att förklara för mina egna barn att jag inte vill ha dem här. Då de går på samma avdelning på förskolan. Innan dessa flyttade in i området fanns en otroligt bra grannsämja med grillkvällar mm. Men nu orkar ingen ta tag i detta då ingen vill ha med denna familj att göra. De trakasserar allt och alla. Ungarna har repat lacken på flera bilar på gatan. Som tur är kan vi iaf ha en bil i garaget. Jag ser verkligen inte fram emot sommaren då trakasserierna kommer att öka då man är ute mer
    att de repar lacken på bilarna kan ni anmäla. Försök filma allt, o gör en polisanmälan.  Gå ihop hela kvarteret (eller de som retar sig på dessa) o anmäl till hyresvärden.
  • Surtanten1

Om ungarna springer runt och repar lacken på bilar eller håller på med annan skadegörelse, föräldrarna har faktiskt ansvar för sina barn och skall göra rätt för sig! Skaffa bevis! ta kort, prata ihop dig med de andra grannarna för att se om någon har sett jävulsungarna göra något. Sen undersöka möjligheten att anmäla!
  • Anonym (hm)

Okey detta gjorde vår familj med djævulsfamiljen vår, dom gjorde sønder två barnstolar ute i trædgården, Vi krævde betalt før dom.
    Ifall dom skrapat bilar så kræv ersættning.
    Ifall dom dær førældrarna inte har kontroll øver sina barn så får dom inte vara dær.

Nær barnen ær på eran tomt bara påminn dom gång på gång hær får ni inte vara!
    till slut lær dom sej jag lovar
    Som sagt ifall alla tycker lika dant ordna upp regler før hela området som gør att de inte får gøra de saker ni stør er på mest...
    Skriv upp en lista på vad ni har i eran leksakslåda, å ifall något førsvinner så går du dit å sæger klart och tydligt detta ær førsvunnet era barn har tagit detta! Kræv tillbaka å ifall dom inte gør det pengar.

Det tog oss två år att få dom bort men det var det vært
  • Anonym (arg granne)

Jag funderar allvarligt på att låna en kompis hund som är en jakthund som har biter ihjäl allt den kommer över. Men jag är ju djurvän och det är ju inte katternas fel att de inte är omskötta.
    När de repade lacken på en annan grannes bil blev de polisanmälda men föräldrarna sa bara att barn är ju barn. Helt sjukt. Det är ju bland det första man lär barnen att inte röra andras bila eller saker. men dessa barn är totalt förvildade

• Surtanten1

Anonym (arg granne) skrev 2009-04-22 10:47:48 följande:

Jag funderar allvarligt på att låna en kompis hund som är en jakthund som har biter ihjäl allt den kommer över. Men jag är ju djurvän och det är ju inte katternas fel att de inte är omskötta. När de repade lacken på en annan grannes bil blev de polisanmälda men föräldrarna sa bara att barn är ju barn. Helt sjukt. Det är ju bland det första man lär barnen att inte röra andras bila eller saker. men dessa barn är totalt förvildade
    Jag skulle nog inte dra in nån annans hund eller min egen, i slutändan är det jag som har ansvar för vad som har hänt.

Att barn är barn är ju ingen ursäkt för att man ska repa lacken på andras bilar, de ska fortfarande krävas på ersättning. och lära sina jävla ungar vad som är rätt och fel.
Svar på tråden Grannar från helvetet