• Hybr1d

Får ej borra i badrummet? Tips på annan hylla?

Hade planerat borra upp en hylla i duschen där jag kan sätta shampoo och dylikt, men hyresvärden sa tvärnej. Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra, någonstans måste jag ju ha och ställa alla irriterande flaskor, så ber efter tips!

Finns det någon sorts hylla man kan limma upp? Något annat?

vh, Anna

• Svar på tråden Får ej borra i badrummet? Tips på annan hylla?
  • Vicky83

Det finns hyllor med sugpropp att köpa på de flesta stormarknader. Det har vi gjort.

• Liten blir stor

Vi har köpt en hylla på jotex som man kan ställa i ett hörn antingen på badrumskanten eller direkt på golvet. Hyllan funkar ungefär som duschstången man har duschdraperiet på den "sitter fast" mellan taket och golvet/badkaret. Funkar helt suveränt bra..ska se om jag kan ordna en bild..

• jummie

Hyllor med sugpropp eller sådanan som man hänger på själva duschstången kan ju fungera. Finns ju hur många lösningar som helst till just duschutrymmen som inte kräver borrning.

• Hybr1d

Ja sugproppar med ja, vart så inställd på att det skulle fungera att borra, tur jag frågade hyresvärden först, jag är en riktig gröngöling! Fungerar sugproppar fast det inte är kakel? Ser jättegärna en bild nyfiken1!

• Hybr1d

Den såg ju bra ut nyfiken1, den ska jag lägga i bokmärke och spara tills jag bestämt mig för lösning! Tack

• bonnieloveskim

Förmodligen sa din hyresvärd tvärnej för att de är rädda för fuktskador. de finns de som bara borrar, har sönder kakel å struntar i att isolera i våtrum. Så bättre ha en regel då å säga nej än att säga det ena å det andra.
    I ett badrum blir det lätt fuktigt och om du borrar så kan fukten smita in.
    Men det blir ju även ånga när man badar/duschar och det kan och smita in.

Ska du bo där länge? Eller bara en kort stund?
    Ta redan på hur du gör för att få det vattentätt med silikon.
    När du sen flyttar får du väl fylla på hålen med silikon.
    Om du ska borra i kakel så ta reda p hur du gör det med.. det krävs en speciell borr och du får inte ha borr med slag å sånt.

Jag har prövat hyllor med sugpropp å de bara åker ner hela tiden.. totalt värdelösa och jag har öven tittat på den från jotex men jag har mycket mer saker har till mig å barnen så det rymms inte på den.

• Mirris

Jag har samma hylla som Nyfiken länkade till. Den är helt suverän.

Haft hylla med sugploppar förut, men dom är helt kass.. torkar och ramlar ner med värsta braken!

• Hybr1d

Ja det stämmer säkert, att hyresvärden sa nej pga rädsla för fuktskador, hade inte tänkt göra det själv utan bett min bror som är snickare att göra åt mig men ja - nej är ju nej och vill inte ha problem, är ju alldeles nyinflyttad. Har tänkt bo här länge, en bra lägenhet

Tack så jättemycket för tipsen, är lite rädd att sugproppar inte funkar, är inte vidare jämn tapet på väggarna. Ska kolla på den som fanns på biltema om jag lyckas ta mig förbi dock, fast den som nyfiken tipsade om verkar ju många vara nöjd med!

Tack igen!

• MissBeccis

Vi har en liknande modell som Lillfjant tipsade om från Ikea.
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80042713 Hänger på själva duschstången eller vad det kallas som sitter på väggen. Jättesmidigt. Har även haft en till som hängt på duschdraperistången intill väggen för det som inte används dagligen. Ikea har också en i princip likadan som den från biltema, för 29kr.

Alicia 060623 ~ Tobias 070922 ~ www.rebeccas.se
  • LLNLLLNB

Clas Ohlsons har riktigt bra sugproppsgrejer!
    Vi har deras handdukskrokar och en rejäl schampokorg inne i duschen.
    De har aldrig ramlat ner.

• MiniEm

Jag har en hörnhylla med sugproppar, inhandlad på G-kås för knappt nånting. Funkar superbra! Har aldrig ramlat ner och den har suttit länge!
    Har även handdukstork och toarulleshållare med sugpropp som jag betalade betydligt mer för och de åker ner stup i kvarten. Något irriterande!!

• MINA GOA BARN

Blev tokigt, jag missade att få med vad jag ville få med.
    www.bygghemma.se/

Finns under fliken Bad/VVS valet accessoarer och däri namngivet som beslag utan att borra.
    Sen finns en massa andra klassiska kvalitétsprodukter också, men det här är en rätt så ny innovativ lösning, perfekt, speciellt för dem som kanske bor i hyresrätt eller absolut inte vill borra. Ändå sitter det kvar vilket ju sugploppar har en tendens att INTE göra!

• framsteg

Sugproppar brukar inte funka så bra på våtrumstapeter om det är det du har. Men testa, det kan ju vara skillnad på våtrumstapet och våtrumstapet.

Är det kakel eller liknande så brukar det funka. Har haft olika sorters hyllor/lådor med sugproppar. En del sitter som berget, andra trillar ner titt som tätt. Vet dock inte var jag köpt dem längre.

Fråga annars hyresvärden igen och hänvisa till att din bror skall göra det och att han är snickare.

Frågade vår hyresvärd (fastighetsskötare) och han sade nåt i stil med att det han inte vet har han inte ont av så länge vi gör det bra... Så vi har satt upp väggskåp utanför duschen och borrat fast hyllor från IKEA i duschen. Dock skulle jag INTE rekommendera IKEAs "rostfria" badrumshyllor. Rostigare hyllor efter en månad får man leta efter! De kunde inte förstå alls att de rostade så vi fick dem utbytta i tron på att det var ett sk måndagsexemplar, men i så fall har de nog bara måndagsexemplar av den varan (brukar i övrigt vara nöjd med IKEA-saker, men inte denna vara).

• Undrar över Badrumshyllor
    Vicky83 skrev 2009-04-22 10:29:16 följande:
    Det finns hyllor med sugpropp att köpa på de flesta stormarknader. Det har vi gjort.
    om man köper en sådan, håller den mycket då? Vi funderar på att köpa en, men problemet är att vi vill att den ska kunna hålla balsam, shampoo, tvål OSV.. Några tips på något som funkar för mycket saker? 

Skulle bli väldigt glad för svar! Glad
Svar på tråden Får ej borra i badrummet? Tips på annan hylla?