• DollyD

MVC Liljeholmen, eller något annan MVC ni rekomenderar?

Ska skriva in mig någonstans, men är så himla grön på det här med vart man ska gå. Mina vänninor som fått barn, har båda gått på MamaMia och är nöjda med det, men jag undrar om det verkligen kan skilja så mycket? Liljeholmen ligger nära till hands för mig, men som förstaföderska vill man ju verkligen ha "hela paketet", och jag undrar om man får det där?
    Vad har ni för erfarenheter?

• Svar på tråden MVC Liljeholmen, eller något annan MVC ni rekomenderar?
  • Floff

Jag hade tänkt mig att gå på Liljeholmen först, men tyckte att jag fick ett så himla trist bemötande i telefon när jag ringde dit.. Jag ringde till MamaMia och gick dit istället, och det var underbart bra!

Har i och för sig läst bra omdömen om Liljeholmen också, men jag ville inte chansa.

• DollyD

Tack för ditt svar.
    Mitt hjärta säger MamaMia, men förnuftet säger Liljeholmen. Får se om det kommer några fler med erfarenheter här, innan jag bestämmer mig :)

• XJCX

Jag går på liljeholmens MVC och min barnmorska är hur gullig som helst=)...Lycka till=)

• Majsan G

Jag har hört följande om Mamma Mia;

Mindre bra
    * Fler kommentarer kring kropp och vikt, typ "är man så stor som du är så är det ju inte konstigt om......" (en väninna till min syster bytte efter all denna viktfixering)

* Många, många patienter och inte samma möjlighet till "gruppverksamhet" som förorterna haft. Många vill gå "inne i stan", patienterna är spridda, så det är inte lika lätt att hitta mammor i "sitt område"

Fördelar
    * De har tillgång till egen UL-utrustning.

Men jag hade tagit den som är närmast där jag bor. Jag bytte MVC till och med eftersom vi flyttar. Senare i graviditeten blir man större, tyngre och det är jobbigt att röra sig "fritt"

Men jag har aldrig gått hos Mamma Mia. "Bara" i förorten.

• DollyD

Oj, nu blev jag kluven. Skickade iväg en förfrågan till MamaMia och fått tid där.. men nu kanske jag ska tänka om. Får nog hem och kolla lite om min sambo har några synpunkter.
    Stort tack till er som svarat mig

• Schatzilein

Oj, vad svårt att välja.

Vi hade tänkt testa BMC Liljeholmen, för att vi tänkte att de nog är okej. Men det är ju hopplöst att nå dem på telefon - jag har inte så lätt att ringa från jobbet och det är inte så många timmar de har telefontid. Försökte göra en förfrågan via "Mina vårdkontakter", men då fick jag bara till svar att det ska göras per telefon.

Kanske ska testa med www.ultraljudsbarnmorskorna.se/ istället då... de verkar tillgängligare. Var får man normalt föda om man går hos dem?

• Glaadis

Jag var först på mamma mia men trivdes inte, de sa så konstiga saker hela tiden och min man vart skit sne på dem.

Vi gick sen till Barnängens MC och hamnade i himlen !
    Bemötandet och förstoelsen var så bra och man kunde prata om allt och de försökte hjälpa en hela tiden.
    Nästa gång blir det Barnängen i gen.

Svar på tråden MVC Liljeholmen, eller något annan MVC ni rekomenderar?