• Ellen 20

Någon som har sett The girl next door??

Hejsan!

Jo jag o sambon satt igår o kollade på en film som heter The girl next door. Jag har för mej att jag har hört den titeln förut men då var de en komedi. Men den vi såg igår var då INTE en komedi, de var en hemsk thriller om en flicka o hennes syster som blev BRUTALT misshandlade. De gjorde så ont i mej när jag såg den filmen!!! de var de värsta ja har set.. jag led med flickan o kunde knappt titta på slutet. Tydligen är den baserad på en sann historia oxå.

Att man kan behandla folk på de viset.. att man inte har nå hjärta alls alltså!!! de var så himla hemskt

Är de nån som har sett den filmen??? Vad tyckte ni om filmen??

• Svar på tråden Någon som har sett The girl next door??
  • lia76

Jag själv har inte sett den, men har hört titeln.
    Trodde också det var komedin, men finns tydligen en thriller med samma namn då.

Men såg ni inte på framsidan eller läste vad den handlade om innan ni satte igång den?

Stella och Ida
  • Ellen 20

Jo alltså vi såg framsidan o så o de lät väldigt intressant.. men ja trodde ALDRIG att den skulle vara brutal o så hemsk... jag trodde de skulle vara lindrigt.. men usch säger jag bara!!

Ja de finns nog en komedi som heter The Girl Next Door.. men de fanns tydligen en thriller med samma namn

• lia76

Läste en recension om den på nätet precis för jag blev lite nyfien på den.
    Men tror inte jag själv vill se den efter jag läste detta:

"The Girl Next Door är troligen det mest hemska och fruktansvärda jag någonsin sett. Detta är var första tanke efter att ha sett filmen. Jag mindes också skamset att jag kvällen innan stolt (för stolt) sagt ”Jag har sett allt inom film ingenting kan chockera mig längre!” varefter jag räknade upp alla brutala filmer jag sett. Sedan såg jag den här filmen… Filmen är baserad på Jack Ketchums bok med samma namn. Historien är dessutom löst baserad på en verklig händelse mordet på Sylvia Likens 1965"

Hela recensionen finns här om någon vill läsa:
    www.filmtipset.se/recension/68101/the-girl-next-door-2.html

Stella och Ida
  • Ellen 20

jaa o jag håller med helt o hållet. jag trodde verkligen inte den skulle vara så brutal.. alltså i början verkade den spännande o allt. men ju längre in man kom i filmen desto värre blev de fy alltså!!!...Att de finns människor som är sååååå hemska egentligen!!!

• lia76

Håller fullständigt med.
    Filmer med barn som blir utsatta på hemska sätt tycker inte jag är så kul.
    Inte heller med kvinnor/män som blir våldtagna och utsatta på vidriga sätt.
    Får bara en knut i magen och blir jätte ledsen och upprörd

Stella och Ida
  • Ellen 20

JA precis!! de är så fruktansvärt hemskt, jag funderar ofta hur sånna människor tänker.. hur känner dom innerst inne av att se en totalt misshandlad kvinna gråta.. se en kvinna må så dåligt att hon knappt överlever.. jag förstår inte... de hugger i hjärtat

• Dino78

Jag har sett filmen. har även sett An American crime som är baserad på samma händelse. Hemska filmer.

Komedin har jag med sett, med porrksådisen som bor granne med tonårskillen.

DIF i själ och hjärta dino78.blogspot.com/ Djurgårn tills jag dör
  • Misery

jag har sett filmen o tycker den är fruktansvärd...fler borde se den tycker jag....

Svar på tråden Någon som har sett The girl next door??