• Tingeli

renar kroppen!

hej på er som renat kroppen!
    Jag holler på att rena kroppen just nu och har hållt på i va 2 veckor! kommer inte ihåg vad den heter men den börjar på t och man ska blanda ut 12 ml i 1 l vatten och dricka under hela dagen!
    Jag trodde att man skulle känna någon skillnad eller märka på nåt sätt att an renar kroppen! eller så funkar inte den här soten på mig! hur kännde ni? finns det nån annan variant som e bra! ha det bra!

• Svar på tråden renar kroppen!
  • Tussilagoflickan

Är det tonidraine du använder? När jag använde slogs min mage ut totalt och jag drabbades av rejäl diarre så jag avbröt kuren efter 1 vecka!

• Tingeli

ja det e så den heter ja! jaha! min mage e som vanligt!

• Pico

Jag har testat den för många år sedan men märkte ingen skillnad. Ärligt talat tror jag inte att den har någon större effekt.

• Pyssel

Te´ på brännnässlor eller groblad. Klart billigare oxå.

• AngelOfBerlin

Jag tyckte att Tonidraine var rätt sa bra!(Fick fin hy...och kände mig "Lättare")

• Tingeli

nu e jag färdig med detta! och huden e som vanligt, ja allt e som vanligt! trist!!!

• Annaa53

Angel Of Berlin! Jag har en fråga angående det du skrev om din hy.

Om du menade att din hy blev bättre på så vis att du fick mondre finnar så undrar jag: Höll det i sig även efter kuren? Har du tänkt på om du får bättre eller sämre hy dagen efter att du druckit alkohol (om du dricker dvs)?

Hoppas du ser detta!

Mvh/Anna

• plupptrollet

Hej!!
    Sitter just med ett recept på en reningskur framför mig...Om den funkar vet jag inte.
    Jag fick den nu i veckan.

vecka 1. 1 dsk sesamolja 1ggr/dag.
    vecka 2. 1 dsk sesamolja 2ggr/dag.
    vecka 3. 1 dsk sesamolja 3ggr/dag.
    vecka 4. 1 dsk sesamolja 3ggr/dag. Dessutom 1 c-vitamin (500mg) 3 ggr dag. Dom två sista dagarna tar du 10 st c-vitamintabletter.

Oljan tar man före måltid. Om det känns kvalmigt så kunde man ta och bita i en citronklyfta för att få bort kvalmigheten.
    C-vitamin skall ej vara brus, köp gärna acerola på hälsokosten.
    Ett råd jag fick var att tänka på att ha nära till toan sista veckan...

• Annaa53

Tack för att du delar med dig Plupptrollet!
    Vet du vad i kroppen man renar och om man ser ngn sorts resultat? Är dsk samma som tesked?

Mvh/Anna

• plupptrollet

Annaa53
    Man rensar ur mage och mest tarmarna...vilket inte är helt fel kan jag tänka. En utrensning av tarmarna betyder att slaggprodukterna försvinner från tarmarna och då tillgodogörs alla vitaminer och allt det nyttiga som man stoppar i sig mer och lättare.
    Men jag kan tänka mig att man mår mycket bättre när man vet att allt slagg e borta, för det har man massor av.
    Tror inte att det gör nått på vikten om du tänkte på det..tyvärr.
    En dsk är lite större än en tsk men lite mindre än en msk.
    Har du själv provat nån kur?? Om vilken och hur verkade den?
    Jag ska inhandla lite sesamolja och testa den här kuren.

• Annaa53

Tack plupptrollet!

Ja jag har faktiskt gjort en del utrensningskurer. T.ex. leversköljning då man dricker en massa olivolja och grapefruktjuice på en gång. Sedan har jag provat oxytarm som skulle rensa tarmarna med hjälp av syre. Men antingen hade jag inget slagg i tarmarna eller så funkade det inte...Just nu håller jag ju då på med Tonidrain. Jag är inte alls ute efter att gå ner i vikt utan snarare tvärt om. Och så vill jag få finare hy.
    Din kur låter ju intressant i alla fall. Du måste skriva och berätta hur det går om du provar den! Jag känner mig frestad att testa själv när Tonidrain-kuren är över men det är mer än 2 veckor kvar nu.

• plupptrollet

Fick reda på härom dagen att man kan ha mellen 3-12 kg slaggprodukter i tarmarna....allvarligt...det är ju inte klokt.

Så jag trodde fel att man inte går ner i vikt av en tarmsköljning. Man kan alltså gå ner i vikt.
    Jag har ingenting emot att gå ner några kg men mest vill jag bli "ren" i magen. Och att kunna ta upp näringen bättre. Må bättre.
    Finns det ingen snabbkur??...tycker det tar för lång tid med flera veckor.

• Annaa53

Jo det finns faktiskt en snabb-kur. Tyvärr kostar det pengar och känns antagligen lite läskigt psykiskt (ja och fysiskt kanske) som man kan göra. Du kan gå och få en colonic. Altså en riktig tarmsköljning. Då ska man tydligen kunna få ut hur mycket som hälst på en gång. Men jag tror det kostar ngt mellan 600 och 1000 kr....Jag skulle faktiskt vilja göra det om jag haft råd! Tycker oxå det känns så utdraget med tre veckor av Tonidrain, och ibland undrar jag om grejen inte är mer det att man dricker mkt vatten (en liter om dagen) än själva örterna i drycken...

Svar på tråden renar kroppen!