• Min högsta önskan

Känner man något innan vattnet går?

Väntar mitt andra barn inom, förhoppningsvis, de närmaste dagarna.
    Vad jag nu börjat fundera på är om man känner något innan vattnet går? Eller kommer det bara som en blöt överraskning?

Med sonen så fick de sticka hål på hinnorna på förlossningen, eftresom vattnet inte gick, så därför vet jag inte om och hur det känns när det går spontant..

Någon som vill berätta hur och om ni kännt något precis innan?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-22 22:02
    Kan ju meddela att jag nu vet!! Vattnet gick för en stund sen! Varken hörde eller kände något, mer än att det känndes som om jag höll på att kissa på mej!
    Eftresom jag inte har några värkar än, så behöver vi inte komma in förrän imorgon, om inget annat händer under natten förståss.

• Svar på tråden Känner man något innan vattnet går?
  • Oklok

jag vakna urtidigt på morgon och kände att jag var tvungen att gå och kissa, så fort jag ställde mig upp börja det droppa på golvet och han precis in i badrummet innan golvet var täckt av en stor pöl =). Så jag kände inget mer än att jag var kissenödig som vanligt när jag vaknade, svårat att säga iofs om man känner nåt innan eftersom jag sov=)

• eval

Jag kände ingenting innan. Första gången kom det ett stort plask när jag reste mig från en stol, och andra gången sipprade det ut, det kändes som att jag kissade på mig, men det gick ju inte att stoppa och jag var inte kissnödig.

• kobra

för mig knäppte det som till strax före.sen sipprade det

• Min högsta önskan

Ja då var det som jag misstänkte då.. Att det kommer som en blöt överraskning..

Och föresten.. Kommer det oftast när man ställer sej upp, eller kan man vakna av att det är blött i sängen?

Har bäddat med plastad frotté, just in case..

• Angel1978

För mig kom det som en överraskning när jag reste mig ur soffan. Jag hann precis in i badrummet innan det blev plaskeblött på golvet..

• Kar Ma

För mig kom värkarna igång 3 timmar innan ungefär. Jag fattade ju sjävlklart inte det eftersom jag var så inställd på att gå över tiden då det var första barnet för mig. Så när vattnet gick med ett plask på hallgolvet var jag övertygad om att jag "bara råkat kissa på mig". För det gör jag ju sååå ofta annars, haha. Man är inte särskillt logisk som gravid insåg jag efteråt. :P

• Darla

Jag vaknade av svaga värkar, låg kvar i ca 20 min och funderade om det var på riktigt. Satte mig upp och kände hur det liksom knäppte till och sen kom det en liten skätt, rusade in i badrummet för att på något sätt visste jag att det var vattnet som gick, och det började sippra precis innan jag hann sätta mig på toaletten.

• Lindis 73

Första gången satt jag i soffan och kände hur det liksom knäppte till och när jag reste mig upp forsade vattnet. Andra gången vaknade jag av en knäpp, for upp ur sängen och lyckades faktiskt få allt vattnet på golvet!

Tredje förlossningen fick dom ta hål för vattnet gick inte....

Svar på tråden Känner man något innan vattnet går?