• tuinnsister

Läcker bröstmjölk på natten

Mina bröst läcker så mycket mjölk. På dagarna går det bra för då har jag ammningsinlägg i bh:n, men det är värre på nätterna...Jag vaknar varje natt med blöta lakan och blött täcke. Ni som har samma problem, hur gör ni för att förhindra detta? Ska man behöva sova med bh på?

• Svar på tråden Läcker bröstmjölk på natten
  • SaraMichaela

Jag sover med ett linne på mig med amningsinlägg..

• kixan

Du har nyss fött va? Det går över med tiden, i början får man sova på några lager handdukar så det är enklare att byta och man slipper tvätta lakan hela tiden. Jag brukade ha en liten handduk också bredvid mig så jag kunde hålla för det bröstet som sympatiläckte när jag ammade på det andra.

• Hanna36

Så länge jag har ammat mina barn har jag fått sova med bh och amningsinlägg  på nätterna.

~ Mamma till 3 goingar ~
  • Flyssel

Jag körde alltid med en mjuk amnings-bh och inlägg på natten, man får helt enkelt offra sin frihetskänsla för att slippa en plaskblöt säng.
    För mig kom det och gick hela tiden jag ammade, det berodde helt enkelt på hur mycket sonen hade käkat. Ibland fick jag lov att byta inlägg mitt i natten och ha en handduk under mig.

• YokohamaNr2

JAg har inte ens fött ännu och har börjat läcka sover med amnings-bh som är som ett linne

• Hoppe tossan

jag sov ALLTID under HELA amningsperioden med BH med inlägg i för att brösten läckte. Tror jag hade typ plastad frotte också i sängen i brösthöjd. Till och med när vi hade sex hade jag bh:n på, annars rann det och kleggade ner oss. Man kan liksom inte styra över utdrivningsreflexen.

Ett tips på bra amningsinlägg med överlägset bäst absorbtionsförmåga (håller en hel natt utan att läcka) är Pigeons amningsinlägg som säljs på babyproffsen. För mig var de de enda som funkade.

Lycka till med din amning! Det är bökigt, men man får hitta lösningar som fungerar.

• Lorina

Sover ned bh och ammningsinlägg.

5 barns mamma!!
  • Dizzan

när jag ammade min dotter så hade ja amningsbh o inlägg på mig..men ja fick även ta en liten handduk o rulla ihop den typ o lägga innanför bhn också..det blev inget i sängen iaf. men får se hur pass mkt det kommer läcka den här gången :)

• zingo27

Sover också med bh och amningsinlägg. I början hade jag handdukar under i sängen för att inte bada i bröstmjölk.
    Tyckte plastad frotté blev supervarmt så hittade Hippychick bed protector på Babyproffsen eller var det var. Det är tät bommullsväv som skyddar madrassen, men det blir luftigare än plastad frotté. Lycka till :)

• mia mamma

I början sov jag med ammningsbh och inlägg. I slutet kunde jag ha bara linne och inlägg.
    Läkte hela tiden, dag som natt!

Lycklig mamma till ♥ Oliver -04 & ♥ Elin -07
  • Hoppe tossan

Japp... Det är sånt man får stå ut med, men som de ALDRIG nämner (åtminstånde inte tillräckligt väl) på föräldrautbildningen. Men så är det med amning. Det mesta får man upptäcka själv!

• Hoppe tossan

Thermobaby har också jättebra inlägg. Också från babyproffsen.

• MiniFröberg

Sover som alla andra med bh och inlägg. Var tvungen att göra det under hela amningsperioden med första barnet och det läckte ändå ofta igenom.

• tuinnsister

Tack för alla svar! Det är väl bara att inse att man måste börja sova med bh då Det är väl bättre än att behöva byta lakan varje morgon.

Svar på tråden Läcker bröstmjölk på natten