• Längtandsfull

vad betalade ni för en fotografering på ert barn och hur många bilder fick ni?

jag undrar lite vad det kostar att ta bilder på sonen med en proffisionell fotograf..

vad betalade ni och vad fick ni för det?

• Svar på tråden vad betalade ni för en fotografering på ert barn och hur många bilder fick ni?
  • Caroline08

Vi var och tog kort igår på en fotoateljé. Vi har fått ett erbjudande som skickas ut till alla ett-åringar här. För 1095 kronor får man ett album med åtta kort i och en förstoring av ett av dessa kort som man kan hänga upp på väggen.

• Busbellan

senaste fotograferingen hos fotograf gjorde på sonen för ca 2,5 år sedan.
    Vi köpte då en förstoring på 40*50 cm + ram till den. Sen 4 bilder ungefär i A4 storlek.
    För detta betalade vi 6000-7000 kr nånting.
    Man kan säkert hitta mycket billigare, men vi ville ta hos denna fotografen.

Mamma till Nora, August och Ella
  • Iansmamma07

Vi tog hos Stjärnstudio ,allt som allt kostade det ca 698kr och det var bilder i olika format ,största var lite större än ett A4. Då fick man i svartvitt oxå.

• Marma

Vi betalade 995kr för ½år foto med 4 bilder och 6 bilder på 1 års fotot....det var/är nån kampanjgreja....få första gratis om du tar 1 års fotot oxå. den svenska poträttklubben heter de....man blir liksom medlem där men har tagit dom fototna + syskonfoto o inte fått några extra krav eller så. finns lite var stans tydligen i sverige.

• Längtandsfull
    Iansmamma07: ok, jag vet att min mamma tog bilder hos stjärnfotografen för några månadersen på sonen.... dom stog på ett köpcentrum..
    då va  olika storlekar men det var bara ett hyffsat stort som man kan ha på väggen och det var lite mindra än ett A4...
  • Busbellan
    Längtandsfull skrev 2009-04-22 12:45:54 följande:
    Caroline08 : ok, då skall jag kolla upp det här... vet du om det var älldigt billigt?hur stora är korten i albumet och det på väggen?Nogula : ok, va dyrt det lät...
    ja, det är ganska dyrt om man vill ha en stor förstoring
    Finns säkert billigare, men vi visste att den fotografen är jättebra.
  • Busbellan
    Längtandsfull skrev 2009-04-22 12:48:47 följande:
    Iansmamma07: ok, jag vet att min mamma tog bilder hos stjärnfotografen för några månadersen på sonen.... dom stog på ett köpcentrum.. då va  olika storlekar men det var bara ett hyffsat stort som man kan ha på väggen och det var lite mindra än ett A4...
    Tänk bara på att för det mesta går det inte att jämföra stjärnstudios bilder med bolder tagna i studio hos fotograf.
    Brukar med ta bilder hos stjärnstudi när de är här, men det är ju inte så att de tar jättelång tid på sig för att få en bra bild.
    Hos den fotografen vi tog hos bokar han ofta in barnet ca en timme. Sen kanske han ägnar 45 min till att leka med barnet och få ett förtroende för att sen kunna ta bra bilder
Svar på tråden vad betalade ni för en fotografering på ert barn och hur många bilder fick ni?