• Flikkan84

Vegetarisk paj

Ska på knytkalas i helgen, å ska göra vegetarisk paj. Inte så konstigt att det föll på mig eftersom sambon är vegetarian. Men vi äter inte så ofta paj, å om vi gör det så blir det tacopaj, å det vill jag inte göra. Så om det är någon som har nått tips så vore jag tacksam. Har tänkt mig nått i stil med broccoli å fetaost, men har ingen aning alls om hur jag ska göra, å vad mer jag ska ha i...

• Svar på tråden Vegetarisk paj
  • Hallonmun

broccoli å fetaost och sen en äggstanning på det, det blir gott kanske nån skiva tomat överst för dekorationen skull.

• smilla 1

"förvälld" broccoli, soltorkade tomater, färska tomater, squach, purjolök, vanlig ost o fetaost.. gör en äggstanning o häll over... o så ett vanligt pajskal.. det hittar du lätt i kokboken. ca 225 grader varm ugn ställ i mitten eller lite lägre.. ha inne tills äggstanningen stannat...

jag har det inte själv... men åt en gång en jättegod morotspaj!!! var med fullkornsdeg... rivna morötter o tomater... men jag vet inte vad mer för de hade inte vanlig äggstanning... utan nån röra med cremefraich... tror jag..

lycka till!!

• Lilla Lotta

Ett bra tips om man inte vill göra pajdegen själv är att använda Maizenas paj mig - super enkel att arbeta med och fastnar inte i någon form.

Spenat/fetaost är samskigt
    Broccoli som några nämt
    svamp om man gillar det

• Lilla Lotta

Sorry, pajmix heter det ju!

• Angel1978

har också ätit en kanongod paj en gång med rivna morötter och squash..
    Supergott
    annars broccoli, fetaost, purjolök, paprika lite majs, svamp om man gillar det
    och det går bra att ha lite creme fraiche i äggstanningen, det blir lite mäktigare..

• Challe N

Vi brukar göra med bladspenat och fetaost. Supergod..

• Ann Lee

Jag brukar göra en tomat-mozzarella-basilikapaj som är riktigt god. Hojta till ifall du är intresserad av receptet.

• Flikkan84

Tack för alla tips... Provgjorde en paj som vi åt till middag idag.. Va inte helt nöjd med pajbottnen, så jag kör nog med nån pajmix som jag brukar göra... Men jag hade i broccoli, purjolök, körsbärstomater och fetaost.. Äggstanningen gjorde jag med creme fraiche, riven ost, salt och peppar, å ägg givetvis... Det blev faktiskt riktigt bra, trots att pajbottnen blev lite knas...

Svar på tråden Vegetarisk paj