• mamatobe81

Hur hittar man BILLIG charter?? Tips önskas!!

Man hör så ofta om att det är sååååå billigt att ta en sista minuten...men jag letar och letar på nätet och tycker inte det verkar så billigt ändå, blir ganska många tusigar för 2 vuxna och en 1-åring.
    Vad gör jag för fel, eller vart ska jag leta eg????
    Vill verkligen åka och vi kan åka närsom helst i princip, vill gärna åka inom en månad!

Nån som kan tipsa?

Vill inte åka allt för långt bort, typ medelhavet kanske.
    Nån som kan tipsa om barnvänligt resmål/hotell??

• Svar på tråden Hur hittar man BILLIG charter?? Tips önskas!!
  • Lavish

Kolla på msn.se där vart det står resor och sök sista minuten. Men när jag köpte billigt sista minuten så var det också sista minuten. Dvs mindre än en vecka före avresa.

• Bergling

Billigt och billigt. det beror ju helt på vilka referenser man har. Det som benämns som sista-minuten och ligger flera veckor fram i tiden brukar ju inte vara sådär fruktansvärt nedsatta priser på.

Kortfattat kan man väl säga att det är sällan man kan hitta en resa för under tusenlappen, men i undantagsfall en flygstol för den summan.

Det enklaste är ju att kolla på charterbolagens sista-minuten-sidor:
    www.ving.se/sistaminuten
    www.fritidsresor.se/Erbjudanden/36667/Fritidsresor---Sista-minuten-resor/
    www.apollo.se/Travelling+with+apollo/Sista+minuten2.htm
    www.solresor.se/en/Sista-Minuten/

Ospecat boende brukar gå att få från 1500 och uppåt beroende på hur kort tid det är kvar till avresa och vilket resmål det är.

Inte så mycket att säga i övrigt, gissningsvis är det som billigast ju närmare avresan man bokar, så ha resväskan packad och leta bland sista-minuten-resorna.

• Lavish

Åkte till tunisien för 1250 (inkl trevligt hotell) förra sommaren. Men då bokade vi samma vecka vi åkte.

• mamatobe81

ja det e ju billgt, tunisien resan alltså!

frågan e bara, hur crappigt kan det bli med ospec?? har ju en liten som ska med också då vill man ju inte ha det för risigt liksom.
    kan man få nåt rum utan toa och dusch typ?? eller finns det NÅN typ av standard? jag har ingen koll alls...

• Lavish

Jag o min kille åkte precis den ospec förra året. Vi betalade dock 100 kr extra tror jag per person för garanterat WC på rummet. Det blev ett jättetrevligt hotell! Absolut ingen lyx men rent och fräscht. Hyffsad frukost på hotellet för 5-10 kr/dag Trevlig toa med badkar, städning varannan dag, liten solig balkong, aircondition, TV på rummet och en liten kyl (men inget kök). Ingen pool men 10 min promenad till fin strand. men såklart kanske inte ni får just det.

• Anniiee

Ospec är ju alltid en chansning, en kompis till mig åkte till Gran Canaria och hamnade på lyxhotell för liten summa. Men visst, man kan betala nån extra slant för de man vill ha :)

• mamatobe81

jo precis, det skulle ju inte va värt att spendera en vecka på nåt sunkställe, då kan man lika gärna stanna hemma känns det som, fast det kanske är billigt att boka hotell väl nere på semesterorten om man nu skulle få nåt dåligt ställe!?

hm...

• Anniiee

Men frågan är ju hur mycket du vill lägga ut per person på en sista minuten, och isf vart och när?

• mamatobe81

en totalkostnad på 5000 kanske, 2 vuxna? så då blir det väl max 2000 per pers? men helst mindre såklart, det är ju ingen drömresa som e planerad utan det ska ju va sol till billig peng och avresa inom 2 veckor kanske.

hur är tunisien?? barnvänligt lr?

• Anniiee

Annars tänkte jag på Ving.se bland annat har så man kan välja namngivna hotell, kanske skulle vara något? Sen ju närme avresedatum, desto billigare brukar det vara.

Jag är väldigt intresserad av sånt här, så jag är rätt hajj på hitta billigt som du förstår :)

• smurf 11

Ving har något. Klicka på erbjudanden, sedan lågpriskalender och där kan du söka. Vi var nyss till thailand i två veckor det kostade ca 7500 per person i två veckor med hotell. För några år sedan åkte jag med en kompis till tunisien ospec 8 dagar och sista minuten 2000 kr. Dit skulle jag kunna tänka mig att fara igen! Men då sept/okt. Hoppas att ni hittar något bra!

• mamatobe81

tack ska ni ha, kollade lite på ving nu, på ospec först, när man läser så verkar det som om dom liksom inte vill sälja dessa biljetter. kan det verkligen stämma att dom besvärar sig med att inkvartera folk på ställen som dom vanligtvis inte har att göra med eller skriver dom bara så?

hahah lät läskigt att man kunde få ett sovrum bara i en lgh med annat folk! det funkar inte för oss tyvärr.

• malinda72

kolla tradera.se jag vet att dom har charterresor billigt också, men har inte köpt någon själv så jag vet inte om det är en massa avgifter som tillkommer eller inte.

• Lavish
    mamatobe81 skrev 2009-04-22 23:49:39 följande:
    tack ska ni ha, kollade lite på ving nu, på ospec först, när man läser så verkar det som om dom liksom inte vill sälja dessa biljetter. kan det verkligen stämma att dom besvärar sig med att inkvartera folk på ställen som dom vanligtvis inte har att göra med eller skriver dom bara så?hahah lät läskigt att man kunde få ett sovrum bara i en lgh med annat folk! det funkar inte för oss tyvärr.
    Jag tror det är så för att de har flygstolar lediga men inte hotellrum. Vi fick ett Icke-detur hotell. Enda gången jag åkt ospec så jag vet inte hur stor risken är att man får ett sunkhak men vi åkte till sousse och alla dit kom till trestjärniga hotell. Sen om du bokar att du vill ha WC så missar du ju automatiskt de mest sunkiga..
    Vi var ju inte där med barn, det var ett rätt turistigt område så det fanns ju lämpliga restuarnger och så men det fanns ingen pol, dock badvakt på stranden och innätad badplats, beror väl på hur stora barnen var. Fanns möjlighet till kamelridning, gillar nog lite större barn.
  • Puffalina

Om ni kan åka runt den 20/5 så kolla läget en vecka innan. Då kommer ni verkligen kunna fynda!

• Samsmamma

jag är helt kär i sharm el sheikh, finns billiigt med detur.

Svar på tråden Hur hittar man BILLIG charter?? Tips önskas!!