• Linsen

Vit fog i badrum

Jag ska ha vitt kakel i ett stort badrum och vill inte att fogarna ska urskilja sig som ett rutnät och tänkte då att vit fog måste ju bli det bästa.

Men vill höra från er som har det hur fort det blir skitigt, svårt att göra rent osv det är att ha just vit fog.

Många utav ytorna är i duschytor och funderar om även den fogen blir smutsig fort.

Ge mig era erfarenheter så blir jag mycket glas.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-22 14:07
    He, he... skrev lite fel...
    Många av ytorna är INTE duschytor menade jag ju

• Svar på tråden Vit fog i badrum
  • Kaydina

Vi har vitt kakel med vit fog och jag har då aldrig upplevt att de blir smutsiga. På 2 år har jag använt fogrengöringsmedel en enda gång och det var på golvet i duschen, för där hade det blivit lite småäckligt. I övriga badrummet är fogen fortfarande lika vit och fin.

Jag brukar ta microfibermoppen på väggarna någon gång i månaden men inget särskilt för att hålla efter fogarna alltså.

• Linsen

Men vad trevligt att läsa! Jag är till 95% säker att det blir vit fog.

Kaydina: Kan du uppleva att fogen blir "självlysande"? Min kakelsättare varnade lite både för att fogen blir smutsig fort och att den kan bli lite skarp även mot vitt kakel.

• Marie IE B

Det finns en sak jag ångrar i vårt badrum som vi renoverade hösten -06 och det är att jag inte stod på mig och var mer övertygande om att vi skulle ha vita fogar.
    Jag gick med på att ha nyansen näst över vit, en ljust grå och kakelsättaren visade oss den fogen. Dock är jag skeptisk till om det verkligen var den fogen han använde för den känns väldigt grå. Nu har vi stora plattor, 30 x 60 cm, så nåt' rutnät blir det ju inte av fogarna förvisso. Det finns bilder i mitt galleri.

• Kaydina
    Linsen skrev 2009-04-23 20:25:03 följande:
    Men vad trevligt att läsa! Jag är till 95% säker att det blir vit fog. Kaydina: Kan du uppleva att fogen blir "självlysande"? Min kakelsättare varnade lite både för att fogen blir smutsig fort och att den kan bli lite skarp även mot vitt kakel.
    Jag har sett "självlysande" fogar men just hos oss är den inte sådan. Jag vet inte om det är vissa fabrikat eller så?
  • Linsen

Till min lycka så blev det vit fog... nu får vi se om jag är lika glad efter 1-års användande av badrummet

Tack för alla inlägg!

Svar på tråden Vit fog i badrum