• kladdkakan

vad kostar det ungefär att måla??

Har köpt en lägenhet och sitter nu och ska räkna ut hur mkt jag ska lägga ut på rust och nya möbler, i runda slängar :)
    Jag ska måla ca 25kvm i två olika färger, och sen en ganska liten vägg som fondvägg.Vad kostar färg till detta?
    Och förövrigt, om ett rum är tapetserat, kan man då måla en fondvägg eller måste fondväggen också vara tapet?

Tacktack! :)

• Svar på tråden vad kostar det ungefär att måla??
  • Sarge

Beror ju på vilken färg du köper...jag menar det finns ju färg för 100 spänn & det finns färg för 1000 spänn.....likaså tapet..50:- rullen eller 1500:- rullen

Vi har köpt en skitbra färg av märket Landora för 129:- / 2,5 liter
    kolla deras hemsida...... www.landora.se

Självklart kan man måla en fondvägg!

• kladdkakan

Tack för ditt svar! :) Hur mkt färg behöver man för en hall och ett ganska stort kök?

• Sarge

Nu senast målade jag dotterns rum: ca 7 kvadrat & det gick åt 1,5 burk av färgen jag nämnde tidigare (dvs under 4 liter)

Beroer på hur mkt väggyta det är så borde du klara dig på 2 burkar...lite grovt uppskattat

Har du kikat på färgerna??
    www.landora.se/Flash_v07/main.htm

• Mamsis

Det står på baksidan av burkarna hur mycket det räcker till, men sen beror det på om underlaget är sugande eller inte.

Kostnad, tja beror ju på, jag köpte tio l vit färg på K-rauta, det räcker länge det. Men jag blandar ju min färg själv. Vill man ha färdigblandade färger blir det ju lite dyrare, då får man kolla hur mycket som behövs av en färg först så kan man räkna sen Lycka till iaf!

Visst kan man ha en vägg målad och övriga i tapet.

Svar på tråden vad kostar det ungefär att måla??