• Baby Animal
    Äldre 22 Apr 15:00
    21240 visningar
    15 svar
    15
    21240

    Piercing - Septum :-)

    Hej!

    Ni som har/haft septum:

    Gjorde det ont att ta det? Och visst är det mellan brosket man sätter det i näsan?

    Sen ni som tagit ut det, syns ärret tydligt?

    Vill ju inte att det ska se ut som om man har en snorkråka när det är ett ärr, ifall man ångrar sig sen

  • Svar på tråden Piercing - Septum :-)
  • lunken­tuss
    Äldre 22 Apr 15:04
    #1

    Har det inte själv, men syster o pappa har. Det gör ONT! Dö ont, enligt dom. Men det går ju så fort så det är över snabbt. O vill man vara fin får man lida pin (jag har 14 andra piercingar)

    Och ja, det är under brosket man piercar om du inte ber speciellt om nåt annat
    Dom har ju kvar sina nu, men jag kan inte tänka mig att det skulle synas nåt ärr. Hålet görs ju så pass långt in om man säger så, så det kommer med största sannolikhet inte synas nåt ärr...

  • livsme­del
    Äldre 22 Apr 15:05
    #2

    det gör rätt ont att ta det men det är under en så kort tid så man överlever. Det blödde rätt mycket dock.

    Man ser inget ärr eftersom det sitter gömt under, eller vad man ska säga =)

  • lunken­tuss
    Äldre 22 Apr 15:05
    #3

    btw, en ring i septum är grymt snyggt! speciellt om ringen är i blackline

  • Äldre 22 Apr 15:08
    #4

    Jag har en själv och visst gjorde det ont men inget man inte kan stå ut med, tyckte att eftervården var värre än själva sticket. Eftersom att det fastnar skorpor på ringen och man missar att ta bort alla innan man snurrar på ringen gör det förbannat ont att vrida den genom hålet, vilket man inte upptäcker förrän det är försent :-P

    Har kvar min jag också så kan inte säga säkert att det inte blir något ärr men det skulle jag inte tro, inget synligt iaf så kör på!!

    Tänk på att äta ordentligt innan du gör den bara så reagerar kroppen lite bättre på smärtan, ett väldigt användbart tips

  • Baby Animal
    Äldre 22 Apr 15:09
    #5

    Jo vill ha en svart ring Har haft i läppen och har nu i tungan, näsan och naveln, är lite rädd just för bråsket, haha :-P Sambon har inte godkänt det än men kanske så småningom Jag har däremot ganska mkt brosk, så de får försöka trycka en nål emellan i sånt fall :-P

  • Sol Angeli­ca
    Äldre 22 Apr 15:47
    #6

    Tyckte inte det gjorde ont alls, och jag är verkligen jättelipig annars.

    Fick ta ut min för ett par år sen, då jag fick en grym infektion som inte ville läka.. Luktade ju inte så gott... =P

    Ärren syns inte alls, så om jag inte säger nåt, så vet ingen att jag haft en piercad septum...

  • Äldre 5 May 09:38
    #7

    Måste fråga här Har en septum piercing men när jag kollar på andra är deras septum mer i nedre delen av näsan min mer i mitten..Har jag en helt galen piercing eller?

  • Baby Animal
    Äldre 5 May 21:58
    #8

    Ska den inte sitta rätt högt upp?

  • Sol Angeli­ca
    Äldre 6 May 00:01
    #9

     Alla har ju inte likadana näsor, vissa har hårt brosk på "fel" ställen, och då får man sätta ringen lite längre upp/ner eller vad den nu kan vara... Min blev lite sned pga gamla skador på näsan... Men inte så att det störde.

  • Äldre 6 May 08:48
    #10

    Baby Animal skrev 2009-05-05 21:58:22 följande:


    Ska den inte sitta rätt högt upp?
    Det trodde jag oxå men sen såg jag ett par exempel på dom som har den längst ner så den vidrör nästan överläppen så måste ju fråga iaf
  • Äldre 6 May 08:49
    #11

    Sol Angelica skrev 2009-05-06 00:01:07 följande:


     Alla har ju inte likadana näsor, vissa har hårt brosk på "fel" ställen, och då får man sätta ringen lite längre upp/ner eller vad den nu kan vara... Min blev lite sned pga gamla skador på näsan... Men inte så att det störde.
    Så sant så!! Då vet jag att jag antagligen inte ser konstigare ut än någon annan
  • Baby Animal
    Äldre 6 May 10:16
    #12

    ah oki doki :) Jag har jämn brosk i hela näsan så jag kanske får välja å vraka sen :-P Är pollenallergiker så det får vänta till i höst tyvärr

  • Caroli­n E
    Äldre 6 May 10:18
    #13
    Baby Animal skrev 2009-04-22 15:00:32 följande:
    Hej! Ni som har/haft septum: Gjorde det ont att ta det? Och visst är det mellan brosket man sätter det i näsan? Sen ni som tagit ut det, syns ärret tydligt? Vill ju inte att det ska se ut som om man har en snorkråka när det är ett ärr, ifall man ångrar sig sen
    Under brosket. Jag tog mig för 7 år sedan och har töjt den till 4mm vilket gjorde ondare än själva piercingen. Det går så himla fort att pierca sig. Smärtan är intensiv men kort. Läkningen känns inte till skillnad mot när du piercar tungan. Ärret syns väl bara om nån glor in i din näsa :P
  • Baby Animal
    Äldre 6 May 10:35
    #14

    Under brosket, hur menar du då? För mig har jag brosk hela fram och sen är det ett litet litet mellanrum innan "näsväggen" kommer, är det där du menar då?

  • Tue 2 Nov 2021 21:04
    #15

    Hej! Jag tog septum idag för någon timme sen! Asså de tog ju ondast när dom satt fast tången (eller va de heter) sen kändes de som någon nöp i näsan???? och smärtan är i kanske 4-8 sek å för mig blödde de inte alls mycket! Bara nån droppe! PS jag är 13 år

Svar på tråden Piercing - Septum :-)