• Anonym

Tryck i huvudet

Jag är så trött jämt, sover upp till 9 timmar varje natt men är ändå inte utvilad, jag har yrsel, domningar, ont i ryggslutet, nacken och skuldrorna.
    Bakom ögonen känns det som ett tryck och det är obehagligt och känns som att ögonen inte hänger med och dom är trötta och känns hängiga. Uppe på hjässan känner jag ett tryck som är obehagligt som ibland leder till lite huvudvärk som går ner till tinningarna ibland förekomer flimmer.. Jag har ont i magen, känns ibland som molande värk men ibland som en kniv som vrider om.
    Jag har vart på Vårdcentralen men dom tror inte det är nått fel på mig. Men jag vet att det är det. Om inte så är det väääldigt jobbigt och känna dessa symtom dag in och dag ut. Jag vill bara komma till ett sjukhus, jag är orolig.
    Är det fler som känner så här eller vet vad det kan bero på??

• Svar på tråden Tryck i huvudet
  • Anonym

Att ha ont i rygg å nacke osv kan ge skumma symtomer, jag har ont i rygg å nacke å e yr från å till när de e som värst. Min sjukgymnast sa att har man ont på ett visst ställe i ryggen då kan man ha synbortfall och till o med ha svårt att svälja.
    Går du till någon sjukgymnast eller kiropraktor?
    Ont i magen kan man ha om man har rygg ont oxå sa han till mig.

• Anonym

Okej, jag borde nog kolla upp detta igen då. Ska man vända sig till en sjukymnast då? Jag är trött på att ha ont i ryggen varjedag.
    Tack för svar

• Anonym (Linn)

Hejsan! Hur har det gått för dig? Har du fått några svar?
    Har ungefär samma problem som du har/hade...

• Anonym

Har du kollat synen?
    Har själv haft mycket ont i huvudet men trott mig se bra, men det visade sig att jag hade någt brytningsfel och fick glasögon och har mycket mindre ont i huvudet nu.

• Anonym (Linn)

Jag har linser och bytte dem senast i höstas. Då kollade de även synen. Men jag har haft funderingar på det med....
    Det har varit några riktigt jobbiga veckor med detta tryck i huvudet (det gör inte dirket ont) samt stel nacke...

• meya

Min mamma var riktigt hängig, ont i huvudet och det dunkade bakom ögat/tinningen. Hon hade hög sänka, runt 70 tror jag. Det visade sig att hon har en sjukdom som heter temporalarterit.. Hon äter cortison nu och om hon inte sökt hjälp för detta så kunde ett inflammerat blodkärl i huvudet ha brustit och hon kunde blivit blind Läskigt!

• Anonym (Linn)

Meya: Det lät ju inget vidare... Tur i alla fall att de hittade orsaken.
    Jag för min del har normalt CRP.
    Jag tycker tröttheten är jobbig oxå. Det kanske kommer av att man är orolig...??
    Har fått tid i morgon på vårdcentralen...

• Anonym (Linn)

Någon som har något bra förslag på "egenvård" när man har tryck uppe i huvudet samt är väldigt trött?

• Anonym

Sova..!?! ;O)
    Motionera, sova (inte för mycket dock), vara mycket ute i friska luften, äta rätt, dricka mycket (vatten..), avslappning, varmt bad...
    Har du provat akutpunktur? Kan man visserligen inte göra själv.

• Anonym (Linn)

Tack! Bra förslag....
    Ska få akupunktur nästa vecka....det ska bli spännande att se vad det kan ge för resultat.

:o)

• Anonym

hallå.. har me haft detta tryck mitt i skallen o runt skallen..typ  tryckt på olika ställen.... kunde inte sova på 3dygn,,, pga av huvudet då..för så fort ja blunda så sa huvueet i från.. inte sova typ... åkte in till akuten,tog tester... o kolla så hjärnan fungera... dom tyckte inte en röntgen behövdes...dom trodde stress o oro.... o ja har haft d tufft i några år... sen när detta tryck ej försvann gick ja till husläkare... o fick remiss.. så nu har man gjort denna röntgen allt såg bra ut

• Anonym (Linn)

Har du fortfarande kvar trycket i huvudet då?

• Anonym

nope..... tror allt släppte efter röntgen
    sen har ja mycke oro i mig jämt kan bero på det.. nu har ja problem med magen i stället...nästa övertar nästa

Svar på tråden Tryck i huvudet