• Anonym (??)

Det sparkar? Är det verkligen tarmarna?

Ett tag har jag känt att det lixom har buffat i min mage på ena sidan, men de sägs ju att tarmarna kan leva ett eget liv och att de rör sig och att de är det som känns. Men idag på lunchen så kändes de precis som min förra grav. när det började sparkas lite. JAg blev jätte rädd, det höll på ett tag också.
    Vad är detta??
    Kan tarmarna spöka så?

För skulle det vara riktiga bäbissparkar så borde de ju gått så långt att jag märkt att jag var gravid väl?
    Mensen har jag och jag har en tjock mage men inte hård (alltså en riktig godismage bara)

Vad är detta?

• Svar på tråden Det sparkar? Är det verkligen tarmarna?
  • Anonym (en mamma)

Jag kan också känna "sparkar" ibland men jag är inte gravid

• Anonym

Mina tarmar kan leva rövare ordentligt. Jag har aldrig varit gravid så jag kan inte jämföra det med en bebis men jag kan tänka mig att det skulle kännas liknande.

Gör ett gravtest om du är orolig, men om du har varit gravid förut så borde du ju känna symptomen.

• HemmaHosSofi

Känner också att det rör sig i magen, och är så ogravid det går Yes, det är tarmarna.

• CeeJay

Jag har varit gravid två gånger och jag kan lugnt säga att efter graviditeterna känner jag OFTA att tarmrörelserna påminner starkt om bebisrörelser/sparkar

Det har tilloch med gått så långt att jag gjort ett test, trots att jag haft mens som vanligt Det känns PRECIS som om jag haft bebisar i magen under ca 3 år nu (sedan sista dottern föddes)

• Anonym (??)

Oh va skönt att höra...
    Dessa tarmar spelar en ett spratt ibland. För man blir ju så förvånad...för hade det gått så långt att det är riktiga sparkar så bode man ju märkt av det med andra symtom tycker man ju.
    Men va skönt då är det säkert bara tarmarna då...

• HemmaHosSofi
    CeeJay skrev 2009-04-22 15:40:33 följande:
    Jag har varit gravid två gånger och jag kan lugnt säga att efter graviditeterna känner jag OFTA att tarmrörelserna påminner starkt om bebisrörelser/sparkar Det har tilloch med gått så långt att jag gjort ett test, trots att jag haft mens som vanligt Det känns PRECIS som om jag haft bebisar i magen under ca 3 år nu (sedan sista dottern föddes)
    Här har också gjorts ett antal tester för att vara säker
  • CeeJay
    HemmaHosSofi skrev 2009-04-22 15:55:32 följande:
    Här har också gjorts ett antal tester för att vara säker
    Visst känner man sig dum???
  • Anonym (orolig!!)

Det sparkar och sparkar i min mage och JAG kan NÄSTAN omöjligt vara gravid!

Men haft min mens....kollat med test och jag har ingen gravid mage!!

Har varit gravid 4 ggr...och det är ju nästan ingen skillnad ju!!!

Kusligt tycker jag det är...sparkar ju...{#lang_emotions_surprised}

Svar på tråden Det sparkar? Är det verkligen tarmarna?