• Caprifolium

Ska ut och äta med jobbet i Stockholm imorgon, men har bara jeans och snygg tröja, funkar det?

Imorgon ska ledaren för mitt företag bjuda ut mig och ett par andra på middag under kvällen i Stockholm. Visst "komme man in" på alla ställen även med jeans eller rekommenderar ni att man är finare klädd?

• Svar på tråden Ska ut och äta med jobbet i Stockholm imorgon, men har bara jeans och snygg tröja, funkar det?
  • vadskajaghetadå

hm jag vet inte, det beror ju på vart man går! men det går bra med jeans!

om man t. ex tänker på cafe opera som är lite finare, tycker det är så jäklans löjligt!
    min killkompis kompisar brukar vara där, det är kanske noga med hur man ser ut men hur man beter sig, de sitter och dricker för flera 1000 men har blitt så fulla och odrägliga som verkar mer ok äbn klädstilen liksom

• Novah

Blå-jeans funkar på väldigt få ställen tyvärr.

• Molnet

Ingen aning, går knappt ut på ställen i city längre. Gillar små mysiga pubaro ch vinbarer där man kan gå klädd lite som man vill.

Jag antar att det är jeans och små toppar som är inne på innekrogarna.

• JoNiCa

är det bara middag brukar det vara okej (OBS inte med gympaskor till kanske) men "dansställen" är det ju lite svårare på..skulle nog ta "finbyxor" just in case

• Caprifolium

Novah, menar du det? Så blåjeans går ej? inte ens riktigt mörka?

• Caprifolium

Buh.. har ju inga fina finbyxor och heller inga skor... är en jympaskor tjej

• vadskajaghetadå

nä men det kommer gå bra!!!

så vidare ni inte går till värsta lyxrestaurangen! tror du ni kommer göra det då?

• Novah

Inte om du ska på fint ställe. En del disco o matställen släpper inte in me blå-jeans o gympa skor även om själva stället inte är så pryt.

Ring till olika ställen o hör me dom.

• Lamilla

I New York kommer faktiskt tjejer in med bade blajeans och sneakers! Varre ar det for killarna tyvarr...jamstalldhet? Yeah right

Mitt tips?! Spring snabbt in pa H&M eller liknande och kop dig en trendkopia ( typ svart klanning eller ngt annan i ren klassisk stil) Du blir av med max 300 kr och kommer sakerligen anvanda utstyrseln till fler "formella" events!

• Caprifolium

Komme inte till någon affär, bor typ på landet...

O nej jag tror vi går till en mer vanlig restaurang..

kan man kanske ha snygga jeans och "sommarskor", svarta med öppen tå?

• Novah

Vanlig resturang funkar blå-jeans.
    Svarta öppna skor funkar alltid.

• Karpet

Caprifolium

Vart ska du gå då? Jag vet några ställen där inte jeans och ännu mindre gympaskor är tillåtet.

• Gillis

Jeans brukar vara helt OK bara dom är hela. Sen kan man ha en "finare" topp och ett par fina skor, ej jympadojjor. Jag är också en jeanstjej och har aldrig blivit nekad varken disco eller restaurang när jag har haft jeans. (Har ätit på allt från lokala pubar till finställen)
    Det viktigaste är att man är fräsch och nykter.

Hoppas ni får en trevlig kväll!

• Caprifolium

Ingen vet var vi ska äta än...tyvärr! Men kanske blir nån liten restaurang eller publiknande.

Svar på tråden Ska ut och äta med jobbet i Stockholm imorgon, men har bara jeans och snygg tröja, funkar det?