• Anonym (snurrig)

Kristallsjuka?

Någon som vet vad det kan vara jag lider av?
    Är yr när jag ska resa mej efter en natt och även när jag ska lägga mej, det går runt. Yrseln går över snabbt men kan komma tillbaka om jag lägger mej åt vänster sida, det händer även åt höger ibland. Ibland har jag som spänningshuvudvärk. Däremellan känns det som lite sjögång när jag är uppe och går. Har varit på vc och tagit prover och alla var bra. Väntar nu på att någon läkare ska höra av sig om nån fortsatt utredning....blir hispig snart...

• Svar på tråden Kristallsjuka?
  • Anonym (snurrig)
    Bedhead skrev 2009-04-22 15:51:12 följande:
    Jag har haft det massor med gånger. Det finns rörelser som hjälper!www.fass.se/LIF/lakarbok/artikel.jsp
    Känner du igen symtomen alltså? Jag har gjort vissa av de där övningarna och då blir jag illamående...hände det dej oxå?
  • Anonym (snurrig)

nån mer?

• Anonym (Me too)

Jag kan berätta att jag har haft kristallsjuka för första gången förra veckan. Fy vad jag mådde dåligt! Hade den "svårare" varianten som är i mellersta båggången. Kräktes bara jag rörde mig.
    Det låter som om du har liknande symptom som mig fast jag kunde inte gå upprätt utan att spy/hålla på att svimma.
    Fick komma akut till öronäkare och göra tester och övningar. Mår iallafall bra igen nu!!!

• pickaboo

Min sambo hade det ni beskriver. På vår vc kallade man det godartad lägesyrsel och läkaren gjorde ett par rörelser med huvudet på sambon och efter några minuter var han botad... Helt sjukt.

• Anonym (snurrig)

Tack för svaren! Man blir ju orolig att det är nåt allvarligt!

• skorpionen80
    pickaboo skrev 2009-04-22 16:36:06 följande:
    Min sambo hade det ni beskriver. På vår vc kallade man det godartad lägesyrsel och läkaren gjorde ett par rörelser med huvudet på sambon och efter några minuter var han botad... Helt sjukt.
    Härligt med bra läkare!! Till mig sa de "det finns inget man kan göra, du får vänta ut det", fastän jag visste man kunde göra dessa övningarna.
  • Anonym (snurrig)

Jag mår bättre idag=) är det någon som vet om den här ostadigthetskänslan sitter i ett bra tag efter?

• skorpionen80

Anonym (snurrig) skrev 2009-04-23 12:09:32 följande:

Jag mår bättre idag=) är det någon som vet om den här ostadigthetskänslan sitter i ett bra tag efter?
    Mitt höll i sig allt som allt 7-10 dagar. När det började bli bättre så blev det en stor skillnad från dag till dag.
Svar på tråden Kristallsjuka?