• Fiii

barnvagnsbutiker med stort utbud i Skåne?

nu börjar det brinna i knutarna och vi har ännu inte lyckats hitta barnvagnen med stort B... panik! vi har helt enkelt haft svårt att hitta gemensamma luckor i vårt schema under barnvagnsbutikernas öppettider, men nu är det hög tid att stryka några saker i agendan och ge oss ut på jakt. vi har en låååång lista med barnvagnar vi gärna vill kika mer på (exvis Bugaboo, Emmaljunga, Brio, Quinny, Teutonia, Hartan, Cresent...) och jag förstår att det kanske är svårt att hitta en butik där alla finns, men det hade varit kalas att hitta en med lite större utbud av vagnar hemma så vi kan jämföra dem med varandra på plats (jag har läst recensioner till förbannelse och även sett några live, men jag vill gärna ha dem bredvid varandra).

så, var köpte ni skåningar er vagn? var har de bra utbud och gärna generösa öppettider? VAR åker vi?

• Svar på tråden barnvagnsbutiker med stort utbud i Skåne?
  • norgesessan

Bor i Malmö, vi tittar på saker på babyland, babyproffsen (finns 2), och babyringen.

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • Fiii
    norgesessan skrev 2009-04-22 18:05:11 följande:
    Bor i Malmö, vi tittar på saker på babyland, babyproffsen (finns 2), och babyringen.
    tack! någon särskild du rekommenderar (tänker om man måste prioritera vid tidsbrist)?
  • queenofangels

köpte min vagn på babyproffsen i lund. är extremt kunnig o trevlig personal.

• norgesessan

Ring runt innan, så vet ni vilka märken affärerna har.

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • MissR

Babyproffsen vid dalaplan är nog den enda av d tidigare nämnda som har bugaboo. (andra babyproffsen får inget bra betyg av mig...)Jag personligen gillar baby ringen ute på jägersro. Vet att dom har emmaljunga, brio, teutonia och hartan iaf.
    På deras hemsida www.babyringen.se kan du se vilka märke dom säljer.
    babyland har mycke och bra personal, dock rukar där vara extremt mycke folk på helgerna.
    babyland i helsingborg är mer välorganiserat enligt mig...
    hmm ja.....d va nog det hela=)

• Fiii

queenofangels: håller med om att de har trevlig personal, men utbudet är lite för litet...

norgesessan: får göra det!

Luckyday: tack för tips! ska genast kolla upp. det är trevligt med småbutiker, men det hade varit så skönt att åka till något sånt stort ställe där det står vagnar på rad så man kan klämma och känna och få en uppfattning om hur de står sig i konkurrensen och så man kan utesluta några innan man börjar fingallringen.

MissR: tusen tack!

Svar på tråden barnvagnsbutiker med stort utbud i Skåne?