• Pyff

Hur kan man INTE veta vad Anderna är om man jobbar som lärare????

Spelade spel med familjen igår.........................båda plastbrödernas flickvänner är utbildade lärare och jag kan inte låta bli att förundras över deras helt kassa allmänbildning!! Samma visa varje gång vi spelar TP eller När och Fjärran............... Hur kan man tex INTE veta vad bergskedjan i Sydamerika heter???
    För mig är det ofattbart att det finns folk överhuvudtaget som inte har såpass koll att de vet sådana saker - särskilt de som faktiskt är utbildade lärare! Om man är mellanstadielärare så läser man väl om sånt eller??!! Okej om man inte har koll på derivata tex, som man läser högre upp i åldrarna, men basic geografi tycker jag nog att man ska kunna, eller........?!

• Svar på tråden Hur kan man INTE veta vad Anderna är om man jobbar som lärare????
  • Norahs mamma

Lärare kan inte allt... dem vet hur man lär ut, men dem måste ju läsa på inför varje lektion som alla andra...
    Bara för att man är lärare så är man ju inget levande uppslagsverk...

• Alicia05sMamma

Jadu de kan man fundera både en & två ggr över.

Jag kommer aldrig glömma dagen då min lillasyster kom hemifrån skolan & ville kolla i en av pappas fiskböcker. Han frågade vad hon letade efter & om han skulle hjälpa henne.
    Då sa hon att hennes fröken idag lärt dom att aborginer (osäker på stavning) är en fisk & hon ville nu se hur den ser ut.

Snacka om att vi alla blev ställda & undrade hur fasiken en lärare kan lära sina elever att australiens urinvånare är en fisk ?

• Pyff

Norahs mamma: Som jag skrev så förstår jag att de inte kan tex derivata om man undervisar på mellanstadiet, men jag tycker det är kass rent ut sagt att inte veta var Anderna ligger eller vad Tor Heyerdals flotte hette osv................det ska man veta anser jag om man jobbar som lärare!

• Alicia05sMamma

Norahs mamma: Nog fanken borde man väl som lärare veta vad sydamerikas bergskedja heter eller hur ?

• Norahs mamma

Bebis: